صبح امروز جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران با همراهی عد‌ه‌ای از مردم و کسبه تهران،‌ در اعتراض به اقدامات خصمانه دولت انگلیس علیه امنیت ملت ایران در مقابل سفارت این کشور در خیابان فردوسی تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش  ندای گیلان از رشت به نقل از فارس،از ساعت 10 صبح امروز (پنجشنبه پنجم آبان) جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران با همراهی عد‌ه‌ای از مردم و کسبه تهران، در اعتراض به اقدامات خصمانه دولت انگلیس علیه امنیت ملت ایران در مقابل سفارت این کشور در خیابان فردوسی تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

افراد حاضر در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردهایی به سیاست‌های کشورهای استکباری به ویژه انگلیس، اعتراض خود را نشان دادند.

«۱۷ هزارتا دروغ، فتنه آل‌سعود» «دروغ‌های لندنی، آتش‌زده به میهن»، «سعودی خون می‌ریزه، خون جوون می‌ریزه»، «ایران پُر از شهیده، فتنه جواب نمیده»، و شعارهای مرگ بر آمریکا،‌ مرگ بر منافق و مرگ بر انگلیس از شعارهای این تجمع اعتراضی بود.

در پایان این تجمع اعتراضی بیانیه ای به شرح زیر قرائت شد:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ»

شهادت زائران حرم حضرت احمد بن موسی (ع) را به محضر حضرت بقیه الله، مقام معظم رهبری و ملت شهیدپرور ایران تسلیت و تبریک عرض می نماید. جنایتکاران تکفیری بدانند که به تعبیر حضرت روح الله آخرین نبرد ما به مثابه سپاه عدالت نه با آمریکا که با اسلام آمریکایی است و دست توانمند فرزندان غیور انقلاب اسلامی آن ها را به سزای سیاهکاری‌هایشان خواهد رساند.

ملت ایران هرگز از یاد نخواهد برد که در جنگ جهانی دوم نیمی از جمعیت 20 میلیونی ایران به دلیل احتکار ارزاق در راستای امنیت غذایی سربازهای انگلیسی جان خود را از دست دادند. همچنین غارت سرمایه‌های ملت ایران در دوران قاجار و پهلوی و کودتا و… مطلبی نیست که از خاطر ملت ایران پاک شود و به شما دولت فتنه‌گر بریتانیا یادآوری می‌کنیم که اقداماتی که دولت شما انجام داد مصداق جنایت علیه بشریت است.

آیا مشارکت در حمله نظامی و کشتار کودکان و غیر نظامیان در عراق و افغانستان را فراموش کرده اید؟ کشور بریتانیا با داشتن سابقه استعمار و استثمار برای اذهان ایرانیان و تمام جهانیان شناخته شده است. حافظه تاریخی جهان اقدامات شما را از یاد نبرده است که چگونه  آزادگان و قهرمانان کشورها را نابود می‌کردید  و ثروت و سرمایه‌های کشور ها را به یغما می‌بردید و فکر و ذکر جماعت آن کشورهای ستم‌دیده، را عقب مانده نگه می‌داشتید. روشی که امروزه این روباه پیر در سفارتخانه‌های خود انجام می دهد  کاری جز فتنه ریزی در این  منطقه نیست.

حال هرچند انگلستان دیگر توان حمله و دخالت مستقیم در ایران اسلامی ندارد اما همچنان با روش‌های دیگر دشمنی خود را علیه ملت ایران  ابراز می‌کند. امروز دیگر برکسی پوشیده نیست رسانه‌های فارسی‌زبان لندنی محفل کسانی شده است که آرزوی تجزیه و حقارت ایران عزیز ما را در سر دارند و کاری جز یاس و نا امیدی بر ملت ایران به ارمغان نیاورده‌اند.قطعا آبشخور این اغتشاشات اخیر و راهبری این فتنه جدید در کشور شما قرار دارد و ملت شریف ایران اسلامی  نسبت به این موضوع بی تفاوت نخواهد ماند.

ایران اسلامی  با بصیرت ملت فهیم خود دیگر این حق و اجازه را به شما نخواهد داد تا باری دیگر بر سرنوشت  و آینده درخشان این ملت خدشه‌ای وارد کنید و چنانچه اگر به دخالت در امور داخلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پایان ندهید و دست ازاقدامات مزورانه خود برندارید، نه تنها دانشجویان بلکه همه مردم این سرزمین پاسخی کوبنده و دندان‌شکن به شما خواهند داد.

والسلام علی من اتبع الهدی