در مراسمی به مناسبت 23مهر و روز جهانی عصای سفید که با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان برگزار شد از زهرا خسروی، مسئول کتابخانه عمومی گویا و بریل خاتم الانبیاء(ص) رشت و کتابخوانان برتر این کتابخانه تجلیل شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،مراسم تجلیل از مسئول کتابخانه عمومی گویا و بریل خاتم الانبیاء(ص) رشت و کتابخوانان برتر این کتابخانه  همزمان با روز جهانی عصای سفید با حضور پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ مرتضی اکبری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت، زهرا خسروی، مسئول کتابخانه عمومی گویا و بریل خاتم الانبیاء(ص) رشت؛ مریم مجد هادی، مسئول و کتابداران کتابخانه عمومی خاتم الانبیاء(ص) رشت، جمعی از اعضای کتابخانه عمومی گویا و بریل این کتابخانه برگزار شد.


کرمی؛ راه اندازی طرح پیک دانش برای نخستین بار در کشور
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این مراسم ویژه که به منظور قدردانی از فعالیت های تنها کتابدار بخش گویا و بریل استان گیلان و کتابخوانان و فعالین این عرصه برگزار شد، در سخنانی ضمن تاکید بر حل مشکلات زیرساختی کتابخانه و بخش ویژه گویا و بریل، اقدامات مثبت صورت پذیرفته در این بخش را چشمگیر عنوان کرد.


پریسا کرمی راه اندازی طرح پیک دانش برای نخستین بار در کشور با همکاری کتابخانه عمومی گویا و بریل و سازمان بهزیستی استان را اقدامی ارزشمند در رفع نیازهای مطالعاتی مددجویان و نابینایان عزیز استان برشمرد و گفت: این اقدام بسیار خوب تاکنون نیازهای بسیاری از فرادی را که توان و فرصت مراجعه به کتابخانه را نداشته اند برآورده کرده است.


بدنبال فضای مناسبی برای انتقال کتابخانه عمومی ویژه نابیانایان هستیم

کرمی همچنین از پیگیری اختصاص مکان مناسبی برای ایجاد کتابخانه عمومی تخصصی گویا و بریل در استان خبرداد و گفت: در این خصوص با مسئولین مختلفی رایزنی کردیم و تاکنون به نتیجه مناسبی دست نیافتیم، اما امیدواریم با کمک و مساعدت خیرین، مسئولین استانی و شهرداری فضای مطلوب تری برای عزیزان نابینا در استان فراهم آوریم.


خسروی؛ نابینایان از فعالترین و کتابخوان ترین افراد استان هستند

گفتنی است در ادامه این مراسم، مسئول کتابخانه عمومی گویا و بریل خاتم الانبیاء(ص) رشت در صحبت های خود اعضای کتابخانه عمومی بخش نابینایان را از فعالترین و کتابخوان ترین افراد استان برشمرد و گفت: نابینایان تنهایی‌های خود را با کتاب پر می‌کنند، زیرا خوانش زمینه تصویرسازی ذهنی را برای نابینایان فراهم می‌کند و به نوعی آنان را در سرزمین کلمات و واژه‌ها بینا می‌سازد و در واقع نابینایان لذت بینایی را در خواندن و مطالعه کتاب جست‌وجو می‌کنند و دنیای آنان روشن‌تر می‌شود.


زهرا خسروی تامین منابع بیشتر در حوزه نابینایان، اصلاح زیرساخت های کتابخانه عمومی در بخش عمرانی، تهیه امکانات تخصصی و نیز ورود مسئولین استانی به مقوله تامین فضای مناسب برای انتقال کتابخانه را از خواسته های این جامعه عنوان کرد.


گفتنی است در ادامه این مراسم ضمن بیان دغدغه های جمعی از اعضای کتابخانه تخصصی نابینایان، از زهرا خسروی، مسئول کتابخانه عمومی گویا و بریل خاتم الانبیاء(ص) رشت و کتابخوانان برتر این کتابخانه تجلیل شد.