پایگاه دیلی ‎تلگراف در گفتگو با دختران مسلمان روهینگیا ابعاد دیگری از تجاوز و خشونت‎های جنسی علیه شمار زیادی از دختران نوجوان و زنان مسلمان میانمار در جریان فرار به بنگلادش را افشا کرد.

به گزارش سرویس حوادث  «دیلی‌تلگراف» با شرح داستان برخی از دختران نوجوان مسلمان که از بیم خشونت‌های نظامی‌های ارتش میانمار به بنگلادش فرار کرده و هم‌اکنون در اردوگاه پناهندگان این کشور به سر می‌برند تشریح می‌کند که چگونه دختران مسلمان میانمار در مسیر فرار به بنگلادش قربانی تجاوزها و خشونت‌های جنسی شده‌اند.

ارتش میانمار در ماه آگوست به مسلمانان روهینگیایی که در میان جمعیت بودایی این کشور اقلیت به حساب می‌آیند، حمله کرد. این حملات با قتل  عام مردم و آتش زدن روستا‌ها همراه بود. تعداد زیادی از مسلمانان جان خود را از دست دادند و حدود یک میلیون نفر هم به کشور بنگلادش که همسایه‌ فقیر آن‌هاست فرار کردند. گزارش‌ها حاکی از آن است که این افراد در شرایط بسیار وحشتناکی به سر می‌برند و بیماری و گرسنگی جانشان را تهدید می‌کند.
طبق آخرین گزارش‎ها ارتش میانمار صدها روستای مسلمانان در استان راخین را به آتش کشیده و به بیش از 4 هزار مسلمان نیز قتل‌عام شده و همچنین بیش از 600 هزار نفر نیز از ترس جان خود به بنگلادش فرار کرده‌اند؛ سازمان ملل این خشونت‎های ارتش میانمار علیه مسلمانان را پاکسازی قومی و نسل‌کُشی آشکار توصیف کرد.
دیلی‌تلگراف در ادامه داستان غم‎‌انگیز دو دختر نوجوان «سعدیه » و دوستش «عایشه» را روایت می‌کند که چگونه پس از حمله نظامی‌های ارتش میانمار و آتش‌زدن خانه‌شان مجبور به فرار از میانمار به بنگلادش شده و درآنجا در دام قاچاقیان انسان گرفتار شده‌اند.
«سعدیه» در گفتگو با دیلی‌تلگراف داستان چند ماه گذشته را اینگونه روایت می‌کند: سربازان ارتش میانمار به روستایمان هجوم آوردند و تمام خانه‌ها را آتش زدند، برادر بزرگم را ارتشی‌ها اعدام  کردند و من هم مانند دیگر افراد چاره‌ای جز فرار از آن جهنم را نداشتند.
وی ادامه می‌دهد که در جریان فرار پدر و مادر خود را گم می‌کند و با «عایشه» دختر نوجوان دیگری که او نیز از ترس سربازهای ارتش میانمار به بنگلادش فرار می‌کرد، آشنا شده‌ است.
به نوشته دیلی‌تلگراف، «سعدیه» و «عایشه» با ورود به بنگلادش در دام قاچاقچیان انسان گرفتار شده که هر دو آنها را در ازای دریافت 225 دلار به صاحب هتلی می‌فروشند تا مورد تجاوز دسته جمعی قرار گیرد.
به گفته «سعدیه»، صاحب هتل آنها را در اتاقی زندانی  می‌کند ،و با دریافت مبالغی از دیگر مردان از آنها سوء‌استفاده جنسی می‌کردند.