رئیس سازمان صمت گیلان گفت: رونق تجارت و بازار بادام زمینی، باید جهانی شود و در این راستا میز کالایی بادام زمینی را در سال گذشته در آستانه برگزار کردیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت؛ فرهاد دلق پوش در دیدار با نماینده منتخب مردم آستانه اشرفیه و کیاشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رونق تجارت و بازار بادام زمینی، باید جهانی شود و در این راستا میز کالایی بادام زمینی را در سال گذشته در آستانه برگزار کردیم.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه در چند سال گذشته ثبت مالکیت فکری و صنعتی ۴ محصول مهم کشاورزی گیلان آن را انجام داده ایم، افزود: تاکنون موفق به ثبت مالکیت محصولات زیتون بادام زمینی چای و برنج به صورت ویژه برای گیلان با توجه به کیفیت و کمیت بالای این محصولات شده‌ایم و در این راستا نیازمند پشتیبانی بیشتر برای تحقق اهداف هستیم.

فرهاد دلق پوش در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم فعال سازی کارگروه های آرد و نان آن شهرستان ها برای بهره‌مندی از ظرفیت قانونی آن پرداخت و گفت: کارگروه آرد و نان شهرستان برای جذب بهینه سهمیه ها و رصد کارشناسی مجوزها می تواند توازن مطلوبی را در حوزه آرد و نان با محوریت فرمانداران و روسای ادارات صمت شهرستان ایجاد نماید.

در ادامه این نشست، ابراهیم نجفی نماینده مردم شریف شهرستان آستانه اشرفیه و کیاشهر بر توجه بیشتر به فعال سازی بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت های این بخش تاکید کرد و گفت: بادام و برنج آستانه قابلیت توسعه و تجاری سازی بسیاری دارد که با ورود بخش خصوصی و همچنین برنامه ریزی و حمایت و نظارت دقیق، می تواند مسیر پیشرفت را طی نماید.

نماینده جدید آستانه اشرفیه افزود: بسیاری از ماموریت های بخش دولتی باید به بخش خصوصی دارای تعهد و تخصص تفویض شود تا از پتانسیل های متخصصین بیشتر بهره مند شویم.

ابراهیم نجفی با اشاره به ظرفیت بسیار مطلوب در حوزه بادام زمینی، برنج و چای  تشریح کرد: توسعه تولیدات کشاورزی می ‌تواند اقتصاد و اشتغال آستانه اشرفیه و شهرها و روستاهای حومه را متحول نماید در این رابطه مسئولین جهاد کشاورزی باید بیشتر از وزارت صمت پیشگام باشند.