مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: تولید صنایع دستی تلاشی برای رسیدن به خودکفایی اقتصادی است.

 

به گزارش نداي گيلان: رضا علیزاده با تبریک هفته دفاع مقدس، این ایام را یادآور دلاوری و رشادت شهدا، جانبازان و ایثارگران جنگ تحمیلی دانست و افزود: حفظ  و حراست از ایران اسلامی و تلاش برای استواری آن همچنان ادامه دارد.

وی اقتصاد مقاومتی را از تاکیدات مقام معظم رهبری و از مهمترین مسائل روز ایران اسلامی خواند و گفت: صنایع دستی، تبلور اقتصاد مقاومتی‌ است و هنرمندان از ارکان مهم اقتصاد کشور هستند.

این مسئول از برگزاری غرفه صنایع دستی با عنوان “صنایع دستی، تبلور اقتصاد مقاومتی” در نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس، با حضور هنرمندان ملبس به پوشش محلی خبر داد و گفت: صنایع دستی و هنرهای سنتی استان تا پایان هفته دفاع مقدس در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

علیزاده برپایی غرفه در نمایشگاه مذکور را گامی در جهت معرفی قابلیت‌های صنایع دستی و درآمد ناشی از آن در آبادانی استان دانست و تصریح کرد: تولید صنایع دستی، تلاشی برای رسیدن به خودکفایی اقتصادی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه افزایش تولیدات سنتی موجب رونق اقتصادی هنرمندان می شود، بر لزوم نوآوری در تولید و نیز برندسازی محصولات تاکید کرد.