نماینده مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل اوقاف گیلان گفت: امروزه وقف در کشور ما به یک سرمایه عظیم اجتماعی تبدیل شده است.

به گزارش ندای گیلان، جبار کوچکی نژاد، به مناسبت دهه وقف با حضور در اداره کل اوقاف گیلان با مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان دیدار و گفتگو کرد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در این دیدار گفت: فرهنگ وقف در جامعه اسلامی مقارن با قصد قربت الهی و جلب رضایت خداوند و کسب ثواب اخروی است.
وی اظهار داشت: دیگر خواهی و نوعدوستی مهمترین خصیصه وقف و وجه تمایز وقف در فرهنگ اسلامی با کارهای عام المنفعه و امور خیریه در ادیان و مذاهب دیگر است.
کوچکی نژاد خاطرنشان کرد: ترویج سنت حسنه وقف و ترغیب مردم جامعه در عمل به آن بعد از انقلاب اسلامی در کشور بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
وی گفت: وقف، سنتی است که با گسترش آن بسیاری از مشکلات مردم و دردمندان جامعه حل خواهد شد.
نماینده مردم رشت در مجلس تاکید کرد: امروزه وقف با ایجاد زمینه‌های بروز مسئولیت پذیری اجتماعی، به یک سرمایه عظیم اجتماعی تبدیل شده و و مورد توجه و اهمیت واقفان است.
کوچکی نژاد، خواستار کمک بیشتر اداره کل اوقاف گیلان به مساجد شد و گفت: درخواست های بسیاری برای کمک به مساجد به دفاتر نمایندگان مجلس می رسد.
علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز با بیان اینکه سازمان اوقاف در نگاه اول یک نهاد مذهبی و فرهنگی است، خاطرنشان ساخت: سازمان اوقاف از بستر خدمت به اهل بیت و قرآن کریم، به دنبال رفع نیازهای روز جامعه، تقویت ارکان اقتصادی جامعه اسلامی، مبارزه با فقر و توزیع عادلانه ثروت است.
وی تاکید کرد: کارکردهای سازمان اوقاف نشات گرفته از فلسفه فرهنگ مترقی وقف است.
مديركل اداره اوقاف و امورخيريه گيلان اظهار داشت: فرهنگ وقف ظرفیت عظیمی برای رفع مشکلات فرهنگی و اقتصادی جامعه دارد که باید مورد توجه مسئولان، سیاستگزاران و برنامه ریز و کارگزاران نظام باشد.
حجت الاسلام علیزاده اعلام کرد: مردم به سازمان اوقاف اعتماد دارند و سازمان اوقاف هم پیوسته به دنبال جلب اعتماد مردم است.
در پایان این جلسه لوح تقدیری از سوی نماینده مردم رشت به حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان اهدا شد.