فرماندار آستارا با اشاره به اینکه تا پایان سال 98 هیچ روستایی مشکل راه آسفالته نخواهد داشت گفت:اینکه شهرستان آستارا مشکل آب شرب داشته باشد عجیب است.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از آستارا ،فرماندار آستارا  در جلسه با دهیاران بخش لوندویل که در سالن اجتماعات این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه اولویت اول وی بازدید از روستاهای شهرستان و رسیدگی به مشکلات آنها خواهد بود، گفت: درست است که امنیت در همه جا حرف اول را می‌زند و اگر امنیت نباشد هیچ‌یک از امور پیش نخواهد رفت، ولی از طرفی هم اگر عمران و آبادانی‌ به نحو احسن صورت بگیرند، مسئله امنیت نیز خودبخود حل خواهد شد.
وی تصریح کرد: بهتر است ما هم در نگاه به دهیاری‌ها عینک امنیتی را از چشم خود برداریم و به فکر حل مشکلات و معضلاتی باشیم که منجر به رفاه حال روستاییان عزیز باشد که مطمئناً ایجاد رفاه و آبادانی، امنیت و آرامش را هم برای روستاییان به ارمغان خواهد آورد.
رستم زاد همچنین گفت: برای من جای سوال و تعجب دارد که شهرستانی مثل آستارا مشکل آب شرب داشته باشد که البته و خوشبختانه در جلسه مهمی که یکی دو روز پیش با نماینده محترم شهرستان و مدیر کل آب منطقه‌ای داشتیم، شیوه‌نامه ای در مورد آب شرب از نهادها و ادارات تنظیم شد که امید داریم با اجرای این شیوه‌نامه، ضمن ایجاد درآمد در این بخش، شاهد حل مشکل آب شرب شهرستان نیز باشیم.
وی افزود: با مشکلاتی که دولت‌های استکباری برای کشور ما به وجود آورده‌اند، متاسفانه روستاهای ما را هم تحت تأثیر خود قرار داده و بدون تعارف باید عرض کنم که هم اکنون روستاهای ما با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند، اما بنده هم قول می دهم که تمام توان خود را برای حل این مشکلات بکار بگیرم.
فرماندار آستارا در پایان با اشاره به اینکه تا پایان سال 98 هیچ روستایی مشکل راه آسفالته نخواهد داشت، در مورد مشکل عدم وجود مدارس امن و با کیفیت در روستاها نیز گفت: نبود مدارس امن و با کیفیت در روستاهای آستارا یکی دیگر از مشکلات این شهرستان است و من از همین جا به شما قول می‌دهم که تمام تلاش خود را بکار خواهم بست و از تمامی ظرفیت های استانی و کشوری استفاده خواهم نمود تا این مشکل را حل نمایم و باید به عرض برسانم که تماس‌هایی نیز با بنیادهای بزرگ کشور از جمله بنیاد برکت، علوی و بنیاد مستضعفان داشته‌ام که بسیار امیدوارم بتوانم با همکاری آنان در این زمینه گام‌های موثر و اجرایی برداریم.

گفتنی است که شهرستان آستارا دارای دو بخش مرکزی و لوندویل است که بخش لوندویل نیز خود شامل شهر لوندویل، دهستان چلوند و دهستان لوندویل با جمعیتی بالغ برد۲۳ هزار نفر می باشد.