عضو هیات نظارت انتخابات سازمان نظام مهندسی گیلان بعد از اتمام مهلت ثبت نام با بیان این که ۹۵ نفر در انتخابات دوره هفتم نظام مهندسی ساختمان گیلان شرکت داشتند اظهار داشت: بنا بر ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی، اعضای شورای شهر حق شرکت در انتخابات را ندارند.

به گزارش ندای گیلان: عضو هیات نظارت انتخابات سازمان نظام مهندسی گیلان بعد از اتمام مهلت ثبت نام با بیان این که ۹۵ نفر در انتخابات دوره هفتم نظام مهندسی ساختمان گیلان شرکت داشتند اظهار داشت: بنا بر ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی، اعضای شورای شهر حق شرکت در انتخابات را ندارند.
حمیدرضا موسوی عربانی با بیان این که بنا بر دستور رئیس دیوان عدالت اداری و وزیر راه و شهرسازی مهلت انتخابات سازمان نظام مهندسی سه روز تمدید شد افزود: تا این لحظه هیچ دستوری مبنی بر لغو ابلاغیه قبلی وزیر صادر نشده است.
وی با تایید ثبت نام عباس صابر و مجید رجبی دو عضو شورای شهر رشت اظهار داشت: هیات اجرائی تا ۲۳ شهریور به ثبت نام کنندگانی که طبق قانون دو شغله محسوب می شوند مهلت داده تا با استعفای خود فرصت حضور در انتخابات را پیدا کنند. موسوی عربانی افزود: البته اگر تا روز انتخابات دستور جدیدی صادر شود امکان حضور اعضای شورای شهر وجود دارد.
عضو هیات نظارت انتخابات سازمان نظام مهندسی گیلان همچنین از عضویت ۱۸۵۰۰ نفر در انتخابات ۱۶مهر امسال خبر داد و گفت: تا روز قبل انتخابات هرکسی که برای عضویت در این سازمان ثبت نام کند حق رای خواهد داشت. وی تعداد اعضای هیات مدیره این دوره را نیز ۱۳ نفر دانست و اظهار داشت: ده نفر از ۹۵ کاندیدای این دوره عضو جدید سازمان محسوب می شوند.