یک کارشناس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، با وجود پیشرفت‌های حاصله در تولید واکسن کرونا، استفاده از این واکسن پیش از سال آینده میلادی امکان‌پذیر نخواهد بود.

به گزارش ندای گیلان،«مایک رایان»، مدیر برنامه های اضطراری سازمان جهانی بهداشت گفت که تا اوایل سال ۲۰۲۱ نمی توان انتظار استفاده از واکسن کووید-۱۹ را داشت. این سخنان او در حال بیان شد که محققان دانشگاه آکسفورد به پیشرفت های قابل توجهی برای دستیابی به واکسن کرونا دست یافته اند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون چند واکسن در آزمایش فاز سه قرار دارند و هیچکدام از لحاظ ایمن یا توانایی تولید یک واکنش ایمنی در این مرحله شکست نخورده اند؛ اما مردم تا قبل از سال میلادی آینده (۲۰۲۱) واکسن کرونا را دریافت نخواهد کرد.

رایان با بیان این که سازمان جهانی بهداشت برای گسترش توانایی دسترسی به واکسن های احتمالی و افزایش ظرفیت تولید آنها تلاش می کند، تاکید کرد واکسن های ضد اپیدمی کرونا تنها مختص ثروتمندان نیست بلکه برای همگان است.

مدیر اجرایی برنامه های اضطراری سازمان جهانی بهداشت همچنین نسبت به بازگشایی مدارس پیش از کنترل شیوع نسل جدید ویروس کرونا هشدار داد.

در یکی از آخرین تحولات مربوط به تولید واکسن بیماری کووید-۱۹، گروهی از محققان دانشگاه آکسفورد در انگلیس دوشنبه هفته گذشته (۳۰ تیر) اعلام کردند نتایج آزمایش های اولیه در زمینه تولید چنین واکسنی امیدوارکننده بوده و پیش از آن نیز پژوهشگران آمریکایی تاکید کرده بودند واکسن شرکت داروسازی مدرنا در مرحله نخست آزمایش، در بدن همه داوطلبان منجر به تولید پادتن در برابر نسل جدید ویروس کرونا شده است.