نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه ما تا اواخر فروردین درگیر ویروس کرونا خواهیم بود گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا شهرستان هایی که هنوز آلوده نشده اند و مبتلایی ندارند، آلوده نشوند. 
به گزارش ندای گیلان،دکتر مهدی شادنوش-نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان در جلسه ای که با حضور معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد از تشکیل کارگروه فکری تخصصی در راستای اجرای طرح خانه به خانه خبر داد.
 وی با بیان اینکه ما تا اواخر فروردین درگیر ویروس کرونا خواهیم بود گفت: اکنون باید مسئله بیماریابی را در دستور کار قرار دهیم و سپس پیگیر کسانی باشیم که مبتلا شدند، مورد درمان قرار گرفته و ترخیص شده اند.

شادنوش با بیان اینکه استمرار ارتباط با مبتلایان بهبود یافته باید صورت پذیرد، افزود:باید اطمینان حاصل شود که این افراد دیگر ناقل نخواهند بود و زنجیره انتقال گسسته است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی عدم تجمعات باید به یک ضرورت تبدیل شود، تصریح کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا شهرستان هایی که هنوز آلوده نشده اند و مبتلایی ندارند، آلوده نشوند.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با بیان اینکه تلاش ها در حوزه آگاهی بخشی و آموزش باید چند برابر شود، اظهار داشت: به عنوان مثال باید قانون بگذاریم که هیچ کس در جلسات بدون ماسک و دستکش حاضر نشود تا تبدیل به فرهنگ شود.

شادنوش با بیان اینکه این بحران نیاز به ورود همه دستگاه ها دارد، گفت: نباید برای ورود دستگاه ها و نهادها حساسیت به خرج داد، بخشی از کار که تخصصی است به متخصصانش واگذار می شود اما هر نهادی که می تواند گره ای از کار باز کند دستش را به گرمی می فشاریم