شهردار ولژسکی در دیدرا با شهردار رشت با بیان اینکه از دیپلماسی شما بسیار سپاسگذار هستیم گفت:ما ده ساعت هست که در رشت هستیم و احساس میکنم که در شهر خودمان حضور داریم.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان،سید محمد ثابت قدم در نشست مشترک با هیئت روسی ،با ابراز رضایتمندی از میزبانی شهر ولژسکی و هیئت همراه بیان داشت:ما در زمینه های مختلفی قابلیت همکاری و فعالیت مشترک داریم.

شهردار رشت با بیان اینکه رشت از بیشترین تراکم جمعیتی در استان گیلان برخوردار است افزود:این مسئله موجب می شود ما به ترافیک و حمل و نقل توجه بیشتری داشته باشیم.

ثابت قدم با بیان اینکه گیلان دارای  آب و هوای مرطوب و معتدل است خاطرنشان کرد:25 درصد اراضی در این استان مسکونی و 75 درصد آن اراضی کشاورزی و جنگلی است.

وی با تصریح بر اینکه عمده خدمات درمانی و آموزشی شهرستان های استان نیز در در شهر رشت ارائه می شود گفت:این یکی از دلایل جمعیت متغییر و نزدیک به 1 میلیون و 200 هزار نفری شهر رشت است.

ثابت قدم با تصریح بر اینکه امکان گسترش عرضی شهر رشت به دلیل وجود زمین های کشاورزی در حاشیه شهر ممکن نیست خاطرنشان کرد:توسعه طولی شهر خود موجب افزایش تراکم و فشردگی مازاد می شود.

شهردار رشت بیان داشت:بکارگیری صنایع تبدیلی کشاورزی و نقش فعال خدمات شهری برپایه هوشمندسازی شهر مورد تاکید قرارا دارد.

وی ادامه داد:می کوشیم با با حفظ اعتماد شهروندان را حفظ کنیم و به برندسازی شهر و در نهایت جلب سرمایه داخلی و خارجی بپردازیم.

ثابت قدم با بیان اینکه از حضور سرمایه گذران و فعالین فرهنگی،هنری و اجتماعی برای تبادل تجربیات مشترک استقبال می کنیم اظهار کرد:امیداوریم وجوه مشترک خود را به عنوان دو کشور همسایه مورد نظر قرار بدهیم.

شهردار ولژسکی:احساس می کنیم در شهردخودمان حضور داریم/از دیپلماسی شما بسیار سپاسگذاریم

شهردار ولژسکی در دیدرا با شهردار رشت با بیان اینکه از دیپلماسی شما بسیار سپاسگذار هستیم گفت:ما ده ساعت هست که در رشت هستیم و احساس میکنم که در شهر خودمان حضور داریم.

وی با بیان اینکه ما علاقه مند بودیم که به همراهی یک هیئت اقتصادی و مستعد به گیلان سفر کنیم تا فعالیت های اقتصادی و تجاری خود را با ایران گسترش بدهیم افزود:همه اعضای این هیئت تجارب زیادی را در حوزه های صنعت و تجارت دارند.

شهردار ولژسکی با تاکید بر اینکه تلاش می کنیم که بتوانیم روابط تجاری دو کشور را توسعه بدهیم بیان داشت:توسعه روابط تجاری به سود هر دو ملت و دولت خواهد بود.
وی با دعوت از شهردار و اعضای شورای شهر برای حضور در شهر ولژسکی اظهار کرد:ما همسایه هستیم و معتقدیم که به واسطه همسایگی  و حسن نیت شما ما حتما به نتایج خوبی خواهیم رسید .

رئیس اتاق بازرگانی بلگوگراد در این نشست با بیان اینکه ما در دو شهر مختلف و در یک  فاصله ای با هم زندگی میکنیم و با توجه به اینکه حتی مذهب ما هم متفاوت هست اظهار کرد: اینا هیچ وقت نمی تواند ما را از هم دور کند و ما با توجه به این اختلافات جزیی کاملا با شما نزدیک هستیم .

وی افزود: ما متعقد هستیم که تجارت بیشتر، تجارت خوب و تجارت مفید انسانها را بیشتر به هم نزدیک می کند.

رئیس اتاق بازرگانی بلگوگراد بیان داشت:بسیار خوشحالیم که شما خالصانه و صادقانه از شهرتان و تمام موقعیت های آن برای ما گفتید ومطمئن باشید ما پاسخ این محبت شما رو خواهیم داد.

وی با بیان اینکه درهای شهر ما برای شما باز هست اظهار کرد: خیلی خوشحال هستیم که روابط تجاری دو شهر ما بتواند به اقتصاد ما و شما کمک و آن را رونق بدهد.

گفتنی است، این هیات در چند حوزه از جمله نفت و گاز،کشتی سازی،غلات و دانه های روغنی،تولید طیور با مسئولین استان در راستای سرمایه گذاری مشترک و همکاری های دو جانبه مذاکره خواهند داشت.

حضور در اداره كل اقتصاد و دارايي استان و نشست اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي گيلان و نيز حضور در منطقه آزاد انزلي از دیگر برنامه هاي این هیئت روسی در گیلان است.