آخرین جلسه شورای عالی شهرداری بعدازظهر امروز در تالار گفتمان شهرداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،این جلسه شهردار  به جمع بندیهای کلی در حوزه مسئولیتهای مدیران شهرداری پرداخت و دو عامل انضباط زمانی و مالی را در این راستا مورد تاکید ویژه قرار داد.
سید محمد علی ثابت قدم خطاب به مدیران شهرداری گفت: توقع ما از مدیران  این است که‌ به عنوان نمونه در  همین جلسات دقیق و سر وقت حاضر شوند و اعتقاد داریم انضباط مبتنی بر زمان گام اول و زیرساخت سایر موفقیتهاست.

شهردار رشت تاکید کرد: انضباط زمانی منتج به انضباط و ثبات مالی خواهد شد و بدون شک هر حرکت ناشی از بی انضباطی زمانی منجر به بی انضباطی مالی خواهد شد.
وی اضافه کرد: اگر میخواهیم در کار مطلوب و موثر واقع شویم باید انضباط زمانی معیار کاروان قرار گیرد و بدون آن نباید منتظر هیچ توفیق و پیشبردی در اهداف بود.
شهردار در ادامه سخنان خود  گفت: مدیران شهرداری بهترین الگو و آموزش دهنده هر سازمان هستند و بدون نظم نمیتوان پاسخگو بود.
وی گفت: پاسخگویی الزاما به معنی پاسخ  مثبت دادن نبوده و گاهی « نه» به موقع گفتن است.
وی بر داشتن بینش بیش از دانش در فرآیندهای مدیریتی شهرداری اشاره داشت و گفت: هر سیستمی خرد یا کلان برای ارتقا و توفیق در پیشبرد اهداف ابتدا از درون خود را رشد دهد.
وی بار دیگر بر این نکته تاکید کرد که‌ انضباط مبتنی بر زمان حداقل در کمیت موجب رشد خواهد بود و کمیت ایده آلی بی شک ارتقا کیفی را بدنبال خواهد داشت.
وی برای شهروندان و حاضران در جلسه آرزوی سالی موفق همراه با شادکامی کرد.
جباری_ مشاور عالی شهردار نیز ضمن تبریک سال جدید به بررسی آماری که از سوی برخی اساتید دانشگاه گیلان در خصوص مقایسه عملکرد شهردار فعلی رشت با شهرداران قبلی ، از بین شهروندان صورت گرفته بود پرداخت و گفت: این آمار از بین ششصد نفر که به عنوان شاخص از شهروندان رشت انتخاب شده بود بعمل آمده است که‌ شامل ۳۹درصد افراد ۱۸ الی ۲۹ سال_ ۴۰ درصد افراد سی تا چهل سال و ۲۰ درصد افراد بالای پنجاه سال با تحصیلات متغیر صورت گرفت و نتیجه آن هفتاد درصد بهبود مدیریت شهر رانشان میدهد.
جباری توضیح داد: طبق آمار نزدیک به ۲۶ درصد به گزینه تفاوت نامحسوس در وضعیت شهر و مابقی آرا به گزینه بدتر شدن مدیریت شهر نسبت به دوره علی قبل رای داده اند.
جباری با بیان این نکته که شهرداری با وجود کاستی‌های موجود مورد اقبال و پذیرش شهروندان هست، انتقادات مهم شهروندان را وضعیت آسفالت معابر و ترافیک عنوان کرد.

مشاور عالی شهردار
در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: لازم است فاصله موجود بین شهرداری و شهروندان تبدیل به ارتباطی همراه با اعتماد شود.
وی گفت: باید ابتدا عبارت « می رشت» و سپس « امی رشت» را به باور اذهان جامعه برسانیم و البته پس از باور خود ، برند شدن در سطح کشور و حتی منطقه دور از دسترس نخواهد بود.
در ادامه این جلسه یکی از کارکنان شهرداری سامان بخشی در سازمانهای تابعه شهرداری را مورد توجه قرار داد و گفت : عملکرد شهردار در سامان بخشی به از هم گسیختگی میان سازمانهای تابعه شهرداری قابل تقدیر بوده و مطمئنا سبب تسریع در امور ومدیریت  صحیح تر خواهد شد.
در پایان جلسه با اهدا لوح و جوایز، از شش مدیر موفق مجموعه شهرداری تقدیر شد.