روحانی با تاکید بر اینکه البته 2 طرح مهم در استان بايد دنبال شود بیان داشت: پروژه اول راه آهن قزوين به رشت است كه امسال افتتاح می شود و پروژه مهم ديگر راه آهن رشت به آستارا است.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،حجت الاسلام حسن روحانی دقایقی پیش در جریان سفر به گیلان و در فرودگاه سردار جنگل رشت با تبریک فرارسیدن سال جدید و میلاد امام باقر (ع) به مردم گیلان در تشریح دلایل سفر خود به این استان اظهار کرد: هدف ما از سفر ضمن زيارت و ديدار با مردم دلاور گيلان بررسي طرح ها  و پروژه هاي است كه در سفر گذشته به این استان وعده داده  شده بود .

رییس جمهور افزود: همه اين  پروژه ها را طی این سفر مورد بحث و بررسي قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز  17 طرح و پروژه افتتاح مي شود بیان داشت: 5 طرح مهم  با حضور  من به بهره برداری می رسد.

روحانی با اشاره به اینکه برای اين طرح ها 2500 ميليارد تومان سرمايه گذاري انجام شده است گفت: با افتتاح اين طرح ها  3600 شغل براي جوانان  گیلان ايجاد مي شود.

رییس جمهور با اشاره به نامگذاری سال 96 با عنوان تولید و اشتغال  اظهار کرد: بسيار مهم است كه همه طرح ها و  پروژه هاي اشتغالزا را به عنوان يك اولويت مد نظر قرار بدهيم.

رییس دولت یازدهم  افتتاح دو اسكله در بندر كاسپين انزلي را دارای اهمیت خاص عنوان کرد و افزود:با افتتاح اين  طرح كشتي هاي 12 هزار تني  می توانند در اين  اسكله پهلو بگيرند و اين پروژه موجب ایجاد شرايط  خاص اقتصادي براي منطقه آزاد انزلي و كل استان گيلان خواهد شد .

حجت الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه البته 2 طرح مهم در استان بايد دنبال شود بیان داشت: پروژه اول راه آهن قزوين به رشت است كه امسال افتتاح می شود و پروژه مهم ديگر راه آهن رشت به آستارا است.

رییس جمهور با بیان اینکه در سفر خود به روسیه درمورد اين خط تزانزيتي با مقامات این کشور گفتگو کردیم اظهار کرد: با اجراي اين خط  در واقع بندر عباس به مسكو وصل خواهد شد و بار هایی كه مربوط  به شبه قاره هند است از اين طريق حمل و نقل می شود که این امر موجب  تحول بزرگي خواهد شد.

وی با تصریح بر اینکه براي اجراي راه آهن رشت به آستارا  مشاركت هم خواهيم داشت گفت:بخشی از اعتبارات این پروژه را آذربایجان پوشش خواهد داد.

وی در پایان اظهار کرد:در مجموع استان گیلان شاهد تحولات مثبتی  از لحاظ اقتصادي ، اجتماعي ، و البته از لحاظ فرهنگي خواهد بود.