حسنی بر نقش منابع طبیعی در توسعه پایدار استان و ایجاد فرصت های شغلی مناسب و همگام با حفاظت از جنگل ها و مراتع به ویژه در صنعت گردشگری تاکید کرد

به گزارش ندای گیلان،دکتر محمدصادق حسنی، نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان،در جمع حافظان انفال الهی، اظهار کرد: حفظ جنگل ها و مراتع باعث حفظ نشاط و انگیزه در زندگی مردم است.

وی افزود: صیانت و حفاظت از منابع طبیعی می تواند آرامش و آسایش آحاد جامعه را تضمین کند و منجر به توسعه شود.

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به نقش منابع طبیعی در توسعه پایدار استان و ایجاد فرصت های شغلی مناسب و همگام با حفاظت از جنگل ها و مراتع به ویژه در صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: اشتغالزایی در این بخش ضمن حفظ سرمایه های موجود موجب رونق اقتصادی می شود.

دکتر محسن یوسف پور، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز در ادامه، با ارائه گزارشی از وضعیت منابع طبیعی و آبخیزداری استان، به تشریح اقدامات انجام شده و دستاوردهای حافظان انفال الهی پرداخت و تصریح کرد: مشارکت مردم و مسئولان در حفظ و نگهداری این سرمایه   های کشور وظیفه همگانی است.

وی با اشاره به حضور دکتر حسنی در کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خواستار توجه و نگاه ویژه در خانه ملت به مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری استان شد و گفت: یکی از مشکلات و چالش های پیش رو ریزش و بازنشستگی نیروهای فعال و کارآمد این اداره کل می باشد.

این مقام مسئول با اشاره به پیشرو بودن گیلان در اجرای طرح تنفس جنگل، خاطرنشان کرد: براساس برنامه ششم مقرر بود که در سال سوم توقف بهره‌برداری صورت گیرد، اما بنا بر تاکیدات رهبر انقلاب در تلاشیم این کار در همان سال اول انجام شود.