فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا بر ضرورت خدمات مناسب جاده ای در مسیر مناطق صعب العبور و برف گیر و کوهستانی این شهرستان و تامین نیازمندی های خدمات رسانی از سوی دستگاههای اجرایی استانی برای واحدهای مستقر در این مناطق تاکید کرد.

به گزارش ندای گیلان، یونس رنجکش در حاشیه بازدید از واحدهای امداد و نجات جاده ای مستقر در مسیر جاده آستارا به حیران استان گیلان گفت: هرچند که واحدهای مستقر در این مناطق از امادگی های لازم برای خدمات رسانی در هنگام حوادث طبیعی بویژه بارش برف برخوردارند اما خدمات مطلوب نیازمند افزایش امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی کافی است.

وی اضافه کرد: با توجه به برفگیر بودن بخش های قابل توجهی از مسیر مناطق کوهستانی و صعب العبور بودن شهرستان آستارا از هم اکنون اکیپ های امدادی سازمان هایی چون هلال احمر ، راهداری ، پلیس راه و اورژانس جاده ای در این مسیرها مستقر هستند اما نیازمند پشتیبانی های بیشتر می باشند که باید از طریق مدیریت های استانی حمایت شوند.

وی اظهار کرد : مسیرهای ترددی شهرستان آستارا به دلیل جایگاه خاص این شهرستان در حمل و نقل کالا و صادرات و واردات محصولات مختلف و ترانزیتی بودن جاده های آن در کنار گردشگر پذیر بودن این منطقه روزانه شاهد حجم بالایی از تردد خودرو ها است که نیازمند توسعه زیر ساخت های مربوطه و رعایت استاندارد های لازم است.

وی ضمن تشکر از نیروهای حاضر در پایگاههای جاده ای مسیر جاده حیران بر  ضرورت امادگی های لازم تاکید و خواستار دقت بیشتر راهداری در زمینه تامین روشنایی های مسیر و رفع نواقص جاده ای و نصب علایم هشدار دهنده در منطقه شد.

وی گفت : هرچند که مسوولیت نگهداری بخشی از راه مسیر حیران تا تونل ونه بین بر عهده راهداری شهرستان آستارا نیست اما به دلیل قرار گرفتن این محدوده در حوزه وظایف قانونی راهداری گیلان می بایست دقت بیشتری برای ارایه خدمات به مردم فراهم و نظارت های کافی در رعایت اصول ایمنی و کاهش حوادث انجام شود زیرا گزارشات دریافتی حاکی از عدم نگهداری صحیح این مسیر و حادثه خیز بودن آن دارد .

فرماندار آستارا خواستار تامین اعتبارات کافی برای نگهداری راه های کوهستانی بویژه مسیر آستارا به گردنه حیران و تونل ونه بین از سوی دستگاه اجرایی مربوطه به دلیل پرتردد بودن این مسیر ترانزیتی شد.