مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: تامین نیاز ۷۰ درصدی شیشه خودروسازان مطرح کشور در این استان برای جایگاه صنعتی گیلان، افتخار آمیز است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، تیمور پورحیدری در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه که در راستای طرح جهاد تبیین و راهیان پیشرفت برای بازدید از دستاوردها و افتخارات و صنعتی استان در شرکت شیشه گیلان و فولاد امیرکبیر خزر حاضر شده بودند، گفت: تکیه بر توان داخلی؛ اساس توسعه صنعتی پایدار است. برآورده سازی نیازهای صنعتی کشور توسط تولیدکنندگان صاحب‌نام و معتبر گیلانی احساس مطلوب و ارزشمندی دارد.

وی با بیان ظرفیت ۱۲ هزار تنی تولید انواع شیشه خودرو در شرکت مورد بازدید، عنوان کرد: کیفیت و کمیت و تولید در قطعات خودرویی بسیار مهم است که در گیلان بیش از ۱۰ شرکت فناور و دانش محور ؛ قریب به ۱۷۳ قطعه کوچک و بزرگ صنعت خودروسازی را تولید می کنند.

تیمور  پورحیدری با بیان اینکه در تولید قطعات خودرویی گیلان در مجموع بیش از ۳۲۰۰ نفر مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: توان فنی و مهندسی قطعه سازان خودرویی در گیلان در سطح ملی بسیار مطلوب و زبانزد است و با تکنولوژی بالایی در حال تولید هستند که می‌تواند در ارتقای استانداردسازی صنعت خودروی کشور اثربخش باشد.

مدیرکل صمت گیلان؛ تبیین دستاوردهای صنعتی و توانمندی داخلی توسط اهل قلم و رسانه را برای بدنه تولید و صنعت انگیزه بخش دانست و تاکید کرد: همه آحاد مردم به ویژه صاحبان قلم برای بهبود فضای تولید و کسب و کار و همچنین جذب سرمایه گذاری باید تلاش و مهیا کنند تا تولید و اشتغال روزبه‌روز روند توسعه و پیشرفت را تا سرحد مطلوب طی کند.