مدیرعامل برق گیلان در نشست با معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: تامین نقدینگی از نیازهای ضروری صنعت برق است .

به گزارش ندای گیلان، عظیم بلبل آبادی مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در نشست بررسی چالش های صنعت برق استان با حضور احمدی معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان گفت: شرکت برق منطقه ای به عنوان یک شرکت برنامه محور، فرآیند نگر با رویکرد تفکر سیستمی و به کارگیری مدیریت یکپارچه و با شعار اخلاق مدار در روابط انسانی و نوآور در صنعت برق کشور مسئولیت تامین انرژی برق مطمئن و پایدار مشترکین محترم خانگی، تجاری، صنایع، کشاورزی و عمومی را برعهده دارد.

وی افزود: مطالعات جامع شبکه انتقال و فوق توزیع استان گیلان به صورت 10 ساله و 5 ساله با برش یکساله بطور جامع و کامل تا سال 1405 تهیه شده که متن کامل آن به استانداری گیلان نیز ارسال شده است.

وی اضافه کرد: نیاز پیک بار مصرف استان در سال 1400 حدود 2234 مگاوات و در سال 1405 به 2533 مگاوات پیش بینی شده است. هم اکنون میزان مصرف استان 700 تا 800 مگاوات است در حالی که ظرفیت نامی تولید 2826 مگاوات است و میزان تولید در فصول مختلف سال با توجه به تعمیرات، تامین سوخت و دیگر موارد حدود 200 مگاوات کمتر است.

وی یادآور شد: در سال جاری پیک بار در (97/5/9) نهم مرداد ماه گذشته 1835/3 بود که میزان ظرفیت تولید خیلی بیشتر از این میزان است. وی خاطرنشان ساخت که مازاد برق تولیدی استان گیلان به استانهای همجوار مانند تهران، آذربایجان، مازندران و زنجان انتقال داده می شود.

بلبل آبادی مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان ضرورت سرمایه گذاری در شبکه انتقال و فوق توزیع استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: بحث تامین منابع، تنها چالش موجود است و در همین راستا برای تعداد 47 پست فوق توزیع (توسعه و احداث) و 17 پست انتقال (توسعه و احداث) به 2هزار میلیارد تومان اعتبار با محاسبه ارز 4200 تومانی نیاز داریم.

این گزارش حاکی است احمدی معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان از گزارش جامع و کامل برق منطقه ای گیلان تشکر کرد و افزود: رسالت و هدف صنعت برق بسیار ارزشمند است و پایه های توسعه کشور به این صنعت بستگی دارد.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی برای اجرای پروژه های برق منطقه ای گیلان بهترین شیوه این است که دنبال تامین منابع مالی باشیم و فاینانس داخلی ( ماده 56) یکی از منابع مهم برای سرمایه گذاری است که با همکاری سازمان برنامه و بودجه می تواند راهگشا باشد.