عضو هیئت موسس شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان رشت گفت: تاسیس شرکت تعاونی توسعه و عمران موجب شکوفایی شهرستان رشت می‌شود.

ندای گیلان:عضو هیئت موسس شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان رشت گفت: تاسیس شرکت تعاونی توسعه و عمران موجب شکوفایی شهرستان رشت می‌شود.

اسماعیل حاجی‌پور در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران این شهرستان اساسنامه نمونه شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران هیئت وزیران با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به استناد ماده 14 قانون تاسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی تصویب شد.

وی فعالیت شرکت مذکور را در زمینه‌های عمرانی، آبادانی شهرها و روستاهای شهرستان دانست و افزود: ایجاد و اداره واحدهای اقتصادی تولیدی، توزیعی و خدماتی و خرید سهام بنگاه‌های دولتی مستقل در شهرستان از جمله فعالیت‌های شرکت مذکور است.

رئیس شورای شهرستان رشت سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه‌ای شهرستان از جمله به صورت شرکت مادر تخصصی «هلدینگ» و تشکیل شرکت‌های اقتصادی را از دیگر فعالیت‌های شرکت تعاونی ذکر کرد.

وی ادامه داد: تملک اراضی واقع در بافت‌های فرسوده شهری و روستایی مصوب شورای عالی شهرسازی، استفاده و بهره‌برداری از طرح‌ها و زمین‌ها و املاک قابل واگذاری دولتی در بخش‌های تولیدات خدماتی و کشاورزی از دیگر فعالیت‌های شرکت مذکور است.

حاجی‌پور خرید اوراق بهادار و مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی و انجام معاملات مختلف از جمله خرید و فروش، اجاره و نظایر آن و تملک اراضی اموال منقول و غیرمنقول را از دیگر فعالیت‌های شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان رشت برشمرد.

وی با بیان اینکه این شرکت تعاونی با ابلاغ وزارت تعاون و با حمایت استاندار گیلان و فرماندار رشت تشکیل می‌شود، تصریح کرد: مدت مهلت خرید سهام آن تا 31 خرداد ماه جاری اعلام شده که به دلیل استقبال از سوی شهروندان و با توجه به فصل کشاورزی، احتمال تمدید آن وجود دارد.

عضو هیئت موسس شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان رشت درباره شرایط خرید سهام و عضویت در این شرکت تصریح کرد: برای عضویت در این شرکت حداقل 10 سهم 15 هزار تومانی «در مجموع این تعداد سهام 150 هزار تومان» و حداکثر 230 سهم 15 هزار تومانی با واریز یک‌سوم مبلغ سهام خریداری شده الزامی است.

وی با تصریح بر اینکه شکوفایی و پویایی شهرستان رشت در تاسیس شرکت تعاونی توسعه و عمران است، خاطرنشان کرد: سهام این شرکت تعاونی قابل خرید و فروش است.

حاجی‌پور با بیان اینکه با تاسیس شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان رشت برخی شرکت‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند، یادآور شد: نگرانی در این زمینه وجود ندارد زیرا ما در کنار دیگر تعاونی‌ها هستیم و از تمام این شرکت‌ها می‌خواهیم در تعاونی مذکور حضور یابند و حتی نماینده‌ای در هیئت مدیره داشته باشند.

وی از برگزاری نشست با اعضای هیئت موسس شرکت تعاونی توسعه و عمران در روز سه‌شنبه هفته جاری خبر داد.