استاندار گیلان از استانداردسازی تابلوها و علائم جاده‌ای در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این مهم تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسید و برای اجرای آن 50 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

به گزارش ندای گیلان، مصطفی سالاری صبح امروز در کارگروه اجرایی ایمنی راه‌های استان گیلان که با حضور معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد، بخش عمده‌ای از سوانح و تلفات جاده‌ای استان را مربوط با راکبین موتورسیکلت و عابرین پیاده دانست و افزود: تعدد روستاهای همجوار و در نتیجه ورودی و خروجی نا ایمن جاده ای موجب افزایش سوانح جاده‌ای به ویژه در بخش عابرین پیاده و راکبین موتورسیکلت در استان شده است.

استاندار گیلان از استانداردسازی تابلوها و علائم جاده‌ای در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این مهم تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسید و برای اجرای آن 50 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی نصب تابلو و علائم جاده را در افزایش ایمنی، کاهش سوانح جاده‌ای، آگاهی سازی و جلوگیری از سردرگمی مسافران موثر دانست.

وی با اشاره به احداث مراکز خدمات بین‌راهی کوچک در استان با نامطلوب دانستن سرعت اجرای این پروژه افزود: باید با رفع موانع پیش روی سرمایه‌گذاران در جهت تسریع اجرای این پروژه تلاش کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان برضرورت ارائه برنامه و پیشنهاد مشخص در جهت رفع نقاط حادثه خیز و جاده‌ای از سوی اداره کل راهداری استان ظرف مدت 2 هفته آینده تأکید کرد و گفت: برخی از نقاط حادثه خیز را می‌توان با هزینه حداقلی و حتی بدون هزینه ایمن کرد.

استاندار گیلان نصب سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات رانندگی را در کاهش حوادث جاده‌ای موثر دانست و تصریح کرد: باید اقدامات لازم در جهت توسعه و استفاده بهینه فنی از این دوربین ها صورت گیرد.

 سالاری با اشاره به نقش آموزش و پیشگیری در کاهش سوانح جاده ای با بیان اینکه آموزش و کنترل زمانی موثر است که زیرساخت‌ها و امکانات اولیه آن وجود داشته باشد اظهار داشت: باید در کنار آموزش به مباحثی نظیر استاندارد سازی علائم و تابلوهای جاده ای ، کاهش دسترسی ناایمن راهها و نصب دوربین‌ها توجه گردد.

استاندار گیلان بر ضرورت انجام مطالعات و ارائه راهکارهای مناسب علمی در جهت کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای تأکید کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه فعالیت‌های انجام شده در گیلان منافع عمومی را به همراه دارد، گفت: هر اقدامی که در بخش ایمن سازی جاده‌ای در استان انجام بگیرد، جنبه ملی دارد، لذا با افزایش تعاملات می‌توانیم گام‌های موثری را در جهت تحقق این مهم برداریم.