نماینده ولی فقیه درگیلان در این بازدید گفت : باید به مقوله زمین شناسی برای رسیدن به توسعه پایدار توجه جدی شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز در جریان بازدید از مرکز پژوهشهای زمین شناسی و اکتشافی گیلان بعد از بازدید از بخش های مختلف این مرکز در جمع مدیر و کارکنان آن اظهار کرد: در حفظ و صیانت زمین به ویژه زمین کشاورزی باید بیشتر بکوشیم و به آن توجه کنیم، چرا که محور آبادانی و توسعه است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه بی توجهی به پژوهش های زمین شناسی نقصی بزرگ است که در آینده مشکلات فراوانی را منجر می شود افزود: دستگاه های متولی باید از تحقیقات زمین شناسی برای برنامه ریزی و تصمیم سازی آینده و توسعه استان گیلان بیشتر استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه باید از وجود کارشناسان زمین شناسی در برنامه ریزی های استان استفاده شود افزود: بهره گیری از توان کارشناسان زمین شناسی علاوه بر کاهش آلاینده های زیست محیطی می تواند در بهبود وضعیت زندگی گیلانیان هم موثر باشد.

آیت الله فلاحتی در بازدید از مرکز پژوهش های زمین شناسی و اکتشافی گیلان با رییس سازمان صنعت ، معدن وتجارت گیلان تماس تلفنی برقرارکرد و از وی خواست به پژوهش های زمین شناسی بیشتر توجه کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه ایده های متخصصین امر باید عملیاتی شود، ابراز نمود: صرفا داشتن مکان و بودجه تاثیری در انجام کارها ندارد بلکه تلاش افراد می تواند مثمر ثمر واقع شود.

مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی گیلان هم گفت: توجه جدی نداشتن به مقوله زمین شناسی در برنامه ریزی های کلان از مهم ترین مشکلاتی است که مرکز پژوهش های زمین شناسی و اکتشافی گیلان درگیر آن است.

پانته‌ آ گیاهچی افزود: از مسولان می خواهیم که بیش تر از گذشته از نتایج تحقیقات این مرکز در تصمیم گیری ها بهره گیرند.

گفتنی است آیت الله فلاحتی در پایان از مرکز لرزه نگاری رشت نیز بازدید به عمل آورد.