مدیر کل بهزیستی گیلان بیان داشت : سامانه بازرسی بهزیستی پاسخگوی شکایات مردمی است.

به گزارش ندای گیلان از رشت ،تکریم ارباب رجوع و توجه به حقوق شهروندی یکی از وظایفی است که کارمندان دستگاه های دولتی و خدماتی باید در مقابل شهروندان مورد توجه قرار دهند.

حفظ کرامت و توجه به نیازهای قانونی مراجعه کنندگان از اهداف سازمان ها است که باید سرلوحه اقدامات کارمندان و مدیران دولتی باشد.

اما بر خلاف موارد فوق یکی از کارمندان اداره کل بهزیستی استان گیلان امروز به این وظایف پشت پا زد و حقوق شهروندی را پایمال کرد.

یکی از کارکنان واحد حقوقی این سازمان بر خلاف عرف اداری و اخلاقی در مقابل نیاز قانونی یک شهروند گیلانی به وی بی احترامی کرده و به طور تعجب بر انگیزی از انجام امورات سر باز زده است.

این سازمان که یک نهاد خدماتی است و مدیران نظارتی و مردم دار بسیاری دارد، زیبنده نیست کارمندی که به وظیفه قانونی اش آگاه نیست، چهره بهزیستی حمایت گر را به یک سازمان مردم آزار مبدل کنند.

مردم و شهروندان گیلانی در همه حال باید مورد توجه و تکریم دستگاه های دولتی قرار بگیرند و مدیران نیز باید با خاطیان این امر برخورد کرده تا دیدگاه اعتمادی مردم نسبت به دستگاه های دولتی از بین نرود.

حسن نحوی نژاد در گفتگو با ندای گیلان، درخصوص انتقاد یکی از مراجعین نسبت به برخورد بد یکی از کارمندان با وی با بیان اینکه این مسئله دو حالت دارد،یاارباب رجوع از برخورد همکار ما ناراضی است ویا اینکه ازروند رسیدگی به امور اداری رضایت ندارد، گفت: در مورد برخورد شخصی ،اشخاص ممکن است در هرلحظه قابل کنترل نباشند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان گیلان با تاکید براینکه ما سامانه شکایات و همچنین بازرسی داریم، افزود: بدین‌ منظور حتی شماره تماس ۱۱۱ نیز برای طرح شکایات و انتقادات وجود دارد تا در صورت بروز چنین مشکلاتی پاسخگوی مردم باشیم.

وی با اشاره به اینکه مسئول بازرسی و حراست سازمان نیز در رفع این قبیل مشکلات همیشه پاسخگوی ارباب رجوع هستند، خاطرنشان کرد: با تمام این وجود اگر بازهم مراجع کننده محترم احساس میکند که حقی از ایشان ضایع شده است میتواند به کارشناس بازرسی و یا مستقیما با بنده مسئله و مشکلشان را مطرح کنند.