جمالی با اشاره به تعطیلی برخی از واحد های صنعتی از جمله کارخانه سیمان لوشان و کفش و چرم گنجه بیان داشت:این تعطیلی ها سبب شد چند هزار نفر از کارگران شهرستان رودبار بیکار شوند.

به گزارش ندای گیلان،منوچهر جمالی،نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با بیان اینکه شرکت زغال سنگ رودبار با بیش از ٢٠٠٠ کارگر در گذشته  تعطیل شد اظهار داشت: تعدادی از این کارگران بازنشسته و تعدادی هم بازخرید شدند.

 شرکت زغال سنگ البرز غربی با دستور وزیر منحل شد

نماینده رودبار با بیان اینکه شرکت زغال سنگ البرز غربی با دستور وزیر منحل شد تصریح کرد: تصميم اين بوده كه حتي موجودی این شرکت را تخلیه كنند كه با دستور استاندار محترم و هماهنگی با وزارت خانه جلوی اين كار گرفته شد.

جمالی با تصریح بر اینکه استدلال دولت برای این تصمیم عدم صرفه اقتصادی این واحد بود اظهار کرد:قرار است این شرکت بر اساس قانون و با قیمت کم به بخش خصوصی واگذار شود.

وی با بیان اینکه تعدادی از کارگران بازخرید، بازنشسته و تعدادي وارد بيمه بيكاري شدند خاطرنشان کرد: بعضی از کارگران به استان هاي ديگر منتقل شدند در حال حاضر گروهی با هزینه ماهیانه ١٠٠ ميليون تومان براي نگهبانی در این شرکت حضور دارند.

چند هزار کارگر رودباری بیکار شدند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعطیلی برخی از واحد های صنعتی از جمله کارخانه سیمان لوشان و کفش و چرم گنجه بیان داشت:این تعطیلی ها سبب شد چند هزار نفر از کارگران شهرستان رودبار بیکار شوند.

وی با نگران کننده خواندن آمار بیکاری شهرستان رودبار تصریح کرد:در اولین روزهای نمایندگی این شهرستان با مسئولین کشور دیدارهایی داشتم تابه پیگیری این مشکل بپردازم.

جمالی  با اشاره به اینکه در جلسه ای با وزیر صنعت خواستم شرکت زغال سنگ البرز غربی به بخش خصوصی واگذار شود اما علی رغم دستور وزیر به دلیل وجود موانع تا کنون این امر محقق نشده است افزود:بخش خصوصی برای این واگذاری اعلام آمادگی كرده و اگر این کار انجام شود بخشی از مشکلات استان برطرف خواهد شد.

 واحدهای صنعتی مجموعه آریا در رودبار به تملک بانک ملی در می آیند

نماینده رودبار با بیان اینکه تعطیلی واحدهای صنعتی مجموعه آریا به دلیل تسهیلات بانکی و مطالبات هزار و پنجاه میلیاردی یکی دیگر از عوامل بیکار شدن تعداد زیادی کارگر در این شهرستان است اظهار کرد:این پرونده طی سه سال گذشته در دستگاه غذایی در جریان بوده اما در نهایت قرار است این واحدها به تملک بانک ملی در بیایند تا به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه کمک کنند.

13 واحد تولیدی رودبار تسهیلات رونق تولید دریافت کردند

این نماینده مجلس با بیان اینکه در كميته تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان رودبار در حدود ٢٩ واحد در سامانه جامع ثبت نام کرده بودند گفت:١٣ واحد توليدي و صنعتي موفق به دريافت تسهيلات شدند و امسال اين شرايط مهيا تر است كه واحدهای بيشتري در سامانه نام نویسی کنند.

جمالی باتاکید بر اینکه احداث پتروشیمی در شهرستان رودبار مصوبه سفر دو رئیس جمهور دوره دهم و یازدهم بوده است خاطرنشان کرد:بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این پروژه اعلام آمادگی کرده که در صورت تحقق این امر موجب اشتغال زایی برای هزار و 200 نفر خواهد شد.

وی با اشاره به احداث نیروگاه ٥٠٠ مگاواتی در این شهرستان و بیان اینکه سرمایه گذار بخش خصوصی از ٦سال پیش برای ورود به این پروژه  اعلام آمادگي كرده است گفت: مشكلاتي از جمله تملک زمین موجب توقف ساخت نيروگاه شد.

کاشی گیلانا موفق به استفاده از تسهیلات نشد

این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات کارخانه کاشی گیلانا اظهار کرد:پیگیری هایی انجام دادیم و جلساتی در این خصوص برگزار شد تا در كمترين زمان ٥ميليارد تسهيلات برای اين واحد در نظر گرفته شد .

جمالی افزود:استاندار گیلان،رئیس سازمان صنایع و فرماندار رودبار همه کمک کردند تا این واحد تسهیلات را از بانک مسکن دریافت کند اما متاسفانه به دلیل نداشتن تدابیر مناسب و مدیریت ضعیف موفق به استفاده از این امکان نشدند.