مسئول صندوق اعتباری هنرمندان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: طبق نامه‌ ابلاغی، بیمه 500 خبرنگار و فعالان قرآنی و تجسمی در گیلان قطع شده است که باید پرونده سمان را تکمیل کنند.

ندای گیلان:مسئول صندوق اعتباری هنرمندان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: طبق نامه‌ ابلاغی، بیمه 500 خبرنگار و فعالان قرآنی و تجسمی در گیلان قطع شده است که باید پرونده سمان را تکمیل کنند.

سجاد کوچکی‌نژاد با اشاره به قطع بیمه اصحاب رسانه در گیلان اظهار کرد: طبق نامه‌ای که در اختیار ما گذاشته شده، بیمه 500 نفر از خبرنگاران و فعالان قرآنی و تجسمی در گیلان قطع شده است.

وی با بیان اینکه بیمه تعدادی از افراد مذکور در حال وصل شدن است، تصریح کرد: خبرنگاران برای وصل شدن بیمه باید سایت سمان را کامل کنند.

مسئول صندوق اعتباری بیمه هنرمندان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: خبرنگاران و هنرمندانی که بیمه آنها قطع شده باید برای سمان درخواست ارائه دهند که در بررسی دوباره به صندوق معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: برای ثبت‌نام و تکمیل پرونده در سمان مشکلی وجود ندارد و این سایت فعال است.

کوچکی‌نژاد درباره تعداد لیست قطع بیمه خبرنگاران گیلان گفت: حدود 50 تا 60 نفر خبرنگار با مراجعه حضوری به صندوق مذکور اعلام قطعی بیمه کردند که برگه‌های ثبت‌نام پرکرده و اقدام‌های بعدی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه تعداد خبرنگارانی که بیمه آنها قطع شده بیشتر از لیست مراجعات آنها به صندوق است، خاطرنشان کرد: نیمی از اسامی‌ها در اختیار تامین اجتماعی است.