مدیر کل بیمه سلامت گفت: هر ماه 38 میلیارد تومان هزینه درمان بیماران تحت پوشش بیمه سلامت در استان گیلان است.

علی اکبری با بیان اینکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت در استان گیلان هستند، اضافه کرد: تلاش داریم تا شرایط یکسانی را از نظر ارائه خدمات سلامت برای افراد کم درآمد جامعه ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیماران پیوند کلیه،هموفیلی،تالاسمی، دیالیزی و ام اس جزء بیماران خاص هستند اضافه کرد: دو هزار و ۵۳۷ بیماران خاص در استان گیلان داریم که سالانه برای هر بیمار خاص حدود ۱۵ میلیون تومان هزینه می‌کنیم و خدمات بستری و سرپایی آنان در بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی و همچنین هزینه‌های دارویی آنان 100 درصد رایگان است.

اکبری با اشاره به 5 صندوق بیمه ای، سلامت در گیلان گفت: در بخش بستری ۹۰ درصد هزینه‌ها برعهده بیمه و ۱۰ درصد بر عهده بیمار و در بخش سرپایی نیز ۳۰ درصد بر عهده بیمار و ۷۰ درصدبر عهده بیمه سلامت است.

وی با با بیان اینکه منابع مالی بیمه سلامت محدود است گفت: باید پزشکان در راستای حفظ هر چه بهتر این منابع یاری رسان بیمه باشند زیرا هر چقدر هم که منابع داشته باشیم با اتلاف منابع راه به جایی نخواهیم برد.

اکبری با بیان اینکه یکی ار بحث‌های سازمان در سال 97مدیریت کنترل هزینه‌ها است، اظهار کرد: تمام تلاش وزارت بهداشت این است که با مرور به راههای طی شده، فرآیندهای ناکارآمد و پرهزینه را شناسایی و برای رفع آن چاره جویی کند.

وی افزود: مستندات نشان می‌دهد که اگر در عرصه تقاضای خدمات درمانی، قادر به کنترل تقاضای غیر ضروری نباشیم منابع به هدر خواهد رفت و در حال حاضر برخی از هزینه‌های حوزه سلامت لازم و ضروری نیست و دراین زمینه باید بگوییم در راستای جلوگیری از هدر رفت منابع لازم است،ارائه دهندگان خدمات از ارائه خدمات غیرضروری اجتناب کنند.

مدیر کل بیمه سلامت گفت: هر ماه 38 میلیارد تومان هزینه درمان بیماران تحت پوشش بیمه سلامت در استان گیلان است و دولت دوازدهم با همه‌ی کمبود منابع مالی که دارد بر ادامه طرح تحول سلامت اصرار داشته و به دنبال حمایت بدون چون و چرا از این طرح است تا شرایط به گونه ای باشد که مردم کمترین درد را در حوزه سلامت تحمل کنند و در آسایش و رفاه باشند.