مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان : نخستین گام‌ها برای ایجاد پایگاه جذب گردشگر سلامت دریافت(IPD) می باشد.

به گزارش  ندای گیلان از رشت ، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان نخستین گام‌ها برای جذب گردشگر سلامت دریافت IPDمراکز درمانی است.

شهرود امیر انتخابی با اشاره به اینکه متولی این امر میراث فرهنگی و گردشگری کشور است، گفت: در حال حاضر خدمات گردشگری سلامت در دفاتر خدمات گردشگری انجام می شود که در همین ارتباط و طبق ابلاغیه وزیر محترم میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی کلیه ی مراکز درمانی پس از دریافت IPD می توانند نسبت به ارائه خدمات پزشکی به گردشگران متقاضی اقدام نمایند.

امیر انتخابی ضمن اعلام این نکته که بیمارستا‌نها و مراکز درمانی دارای مجوز گردشگری سلامت مشمول نظارت های خاص خواهند بود ادامه داد: متاسفانه اغلب در این بین واسطه های غیر مجاز بیماران را به بیمارستان‌هایی منتقل می کنند که دارای مجوز نیستند.

وی با اشاره به اینکه اگر یک مکان دارای مجوز نباشد ما نمی توانیم به آن ورود کنیم گفت: در کل کشور بیش از یکصد بیمارستان دارای مجوز گردشگری سلامت می باشند که متاسفانه آنها نیز از موضوع دخالت واسطه های غیر مجاز گلایه دارند.