با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آستارا، بیمارستان این شهرستان به دستگاه سی تی اسکن مجهز و دومین داروخانه شبانه روزی آستارا افتتاح شد.

به گزارش ندای گیلان،ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:با راه اندازی دستگاه سی تی اسکن آستارا یکی از نیاز‌های مهم بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان عملیاتی شد.

او افزود: دستگاه سی تی اسکن  ساخت کشور آلمان است و ضمن سیتی آنژیوی اندام‌ها برای تزریق ماده حاجب برای تصویربرداری از بافت‌های نرم انسان را هم انجام میدهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس از محل منابع وزارت بهداشت و درمان و کمک خیران و دولت به مبلغ ۵ میلیارد تومان انجام شده است.

سالاری،  با اشاره بر ضرورت تکمیل و تجهیز بیمارستان شهید بهشتی آستارا ، افزود: در کنار تجهیز این بیمارستان تکمیل بیمارستان ۲۰ تختخوابی لوندویل نیز در دستور کار است.

او  افزود: دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شهید بهشتی آستارا روزانه به ۲۰ نفر از بیماران ارائه خدمت خواهد کرد و با توجه به مرزی بودن این شهرستان در حوزه توسعه توریسم سلامت نیز می‌تواند بسیار نقش مهمی را ایفا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ،  با اشاره به تراکم جمعیت در این شهرستان ، تصریح کرد: حضور گردشگران باعث افزایش ترومای جاده‌ای در کنار سایر سوانح و حوادث بوده و تجهیز حوزه بهداشت و درمان در نقطه صفر مرزی آستارا بسیار ضروری است و دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بسیج  و تمام امکانات به طور جد پیگیر مشکلات و تجهیزات حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان مرزی است.

همچنین با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان دومین داروخانه شبانه روزی شهرستان آستارا افتتاح شد.