رئیس هیات مدیره انجمن بیماران ام. اس در استان گیلان گفت:در خصوص داروهای خارجی با یک یا دو مورد دچار کمبود شدیم اما در خصوص داروهای ایرانی که ۱۰ تا ۱۵ مورد هستند کمبودی نداریم.

به گزارش ندای گیلان از رشت، دکترحمید رضا حاتمیان رئیس هیات مدیره انجمن بیماران ام. اس در استان گیلان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص داروهای بیماران ام.اس گفت: بیماران ام. اس فقط ۱۰ درصد از هزینه داروهای خارجی و داخلی را پرداخت می‌کنند و از زمانی که داروهای این بیماری جزو داروهای بیماری خاص شد،۹۰ درصد هزینه این داروها را شرکت های بیمه گر و دولت متحمل می شوند.

وی گفت : استان گیلان با توجه به تلاش‌های انجمن ام. اس استان، توافقی مبنی بر گرفتن حواله از دانشگاه علوم پزشکی گیلان داشته که طی آن بیماران می‌توانند داروهای داخلی را از داروخانه هایی که‌ داروی ام‌. اس را توزیع می‌کنند بصورت رایگان دریافت کنند و در واقع آن ۱۰ درصد هم بخشیده می‌شود.

حاتمیان خاطر نشان کرد: در استان‌های همجوار، چنین امکاناتی برای بیماران ام. اس وجود ندارد و فقط در چند استان کشور مثل استان گیلان و یزد بیماران‌ مبتلا به ام‌ .اس هزینه ای برای داروهای داخلی پرداخت نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: در خصوص داروهای خارجی با یک یا دو مورد دچار کمبود شدیم اما در خصوص داروهای ایرانی که ۱۰ تا ۱۵ مورد هستند کمبودی نداریم.