رییس کمیته فناوری ستاد انتخابات کشور گفت : بیش از 90 درصد فرایند انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در کشور به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

به گزارش ندای گیلان: امیر شجاعان عصر چهارشنبه در همایش توجیهی آموزشی انتخابات در انزلی اظهار کرد : انتخابات الکترونیکی شامل 25 فرایند است که 24 فرایند آن از جمله تجمیع آراء و اعلام نتایج و صورت جلسه به صورت الکترونیکی ولی اخذ رای و شمارش غیرالکترونیکی است .
وی با بیان این که شمارش رای نیاز به تجهیزات خاص دارد، افزود : نمونه ای برای شمارش الکترونیکی رای تهیه و به شورای نگهبان ارائه شده که در صورت تائید، در 9 کلانشهر کشور انتخابات به صورت تمام الکترونیک خواهد بود.
وی متذکر شد: به منظور تامین امنیت ، در ارتباطات از اینترنت استفاده نمی کنیم و از زیرساخت مخابرات داخلی وزارت ارتباطات و همراه اول بهره می بریم .
شجاعان اظهار کرد : سیستم های رمزنگاری را تقویت کرده ایم و با توجه به استفاده از شبکه داخلی، امکان دسترسی از خارج وجود ندارد.
وی افزود: در هر شعبه حداقل یک نفر به سیستم الکترونیکی آشنایی دارد و هر 10 شعبه، یک پشتیبان در نظر گرفته ایم .
جدول زمان بندی ثبت نام برای مجلس از 28 آذرماه و زمان ثبت نام مجلس خبرگان 26 آذرماه خواهد بود و نخست، باید هیات اجرایی تشکیل و بعد بررسی هیات نظارت آغاز می شود.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تاریخ هفتم اسفند امسال برگزار خواهد شد.
همایش توجیهی، آموزشی منطقه ای طی امروز و فردا ( 15 و 16 مهرماه) به میزبانی استان گیلان در بندرانزلی و با حضور مسئولان استانداری ها ، فرمانداران، بخشداران استان های گیلان، قزوین و زنجان در حال برگزاری است.