معاون بهره‌برداری شرکت گاز گیلان از گازرسانی به بالغ بر 61 روستای استان در دهه فجر خبر داد.

به گزارش ندای گیلان، حسین اکبر بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح سه پروژه شرکت گاز این شهرستان با گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر گفت: باید از مردم این روستاها به خاطر تأخیر زیاد در اجرای پروژه عذرخواهی کنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های 92 و 93 شرکت ملی گاز گیلان با بحران مالی شدید مواجه بوده است، ادامه داد: با همت همه‌جانبه مسئولان استانی توانستیم از این بحران گذر کنیم.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز استان گیلان پروژه‌های افتتاحی این شرکت در دهه فجر امسال را 61 روستا و یک شهر دانست و تصریح کرد: برای این پروژه‌ها بیش از 36 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی اضافه کرد: وضعیت گازرسانی به روستاها در مجموعه صومعه‌سرا از نرم خوبی برخوردار بوده که همیشه مورد اعتراض شهرستان‌هایی است که دارای درصد برخورداری گاز گسترده هستند.

اکبر با بیان اینکه صومعه‌سرا در گازرسانی به روستاها از درصد خوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: درصد برخورداری روستاهای این شهرستان حدود 83.8 درصد است.

وی میانگین برخورداری روستاهای استان پس از افتتاح‌های دهه مبارک فجر در حوزه گازرسانی را حدود 70.2 درصد بیان کرد و افزود: تا پایان بهار سال 94 تمام پروژه‌های در دست اجرای گاز گیلان به اتمام می‌رسد که هفت روستای صومعه‌سرا را شامل می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز گیلان تصریح کرد: باقی‌مانده روستاهای استان نیز براساس مصوبه بند «ق» تبصره دو بودجه سال 93 که شامل روستاهای بالای 20 خانوار است، تا پایان شهریورماه سال 96 باید تعیین تکلیف شوند.

وی تعداد روستاهای بدون گاز شهرستان صومعه‌سرا را 23 روستا بیان کرد و یادآور شد: این تعداد روستا نیز تا پایان سال 94 گازرسانی می‌شود.

اکبر با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی پنج شهر به صورت محدود از این امکانات بهره‌مند می‌شوند، گفت: اکنون 36 سال از پیروزی انقلاب گذشته و در بخش شهری بیش از 99 درصد و روستایی بالای 60 درصد در کشور گازدار هستند که گیلان در بخش روستا از وضعیت 70 درصدی گازرسانی برخوردار است.