معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان گفت: بالغ بر ۶۰۰ برنامه بمناسبت هفته دفاع مقدس در سراسر استان برگزار می‌شود.

به گزارش ندای گیلان، سرهنگ عباس بایرامی، در جمع اصحاب رسانه استان، من «انقلابی‌ام» را شعار هفته دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: بالغ بر ۶۰۰ برنامه بمناسبت هفته دفاع مقدس در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی بر ضرورت اجرای برنامه‌های دفاع مقدس در محله‌ها و پایگاه‌ها تاکید کرد و افزود: توسعه فرهنگ دفاع، با برنامه‌هایی که مانند دفاع مقدس از جوشش مردمی در محله‌ها و مساجد شکل گرفت، باید از کوی و برزن و محلات باشد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان «معنویت، اقتدار نیروهای مسلح، وحدت ملی و سلامت» را شعار نخستین روز هفته دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح، دیدار مشترک فرماندهان عالی نظامی با خانواده شهدا و ایثارگران، اجرای نمایش فرهنگی ستارگان درخشان 3، افتتاح نمایشگاه‌های دفاع مقدس از برنامه‌های این روز است.

بایرامی «علم و فناوری، جوانان و سربازان»، «ولایتمداری، همبستگی ملی، دفاع همه جانبه» را از شعارهای روزهای دوم و سوم هفته دفاع مقدس دانست و افزود: نواختن زنگ ایثار و مقاومت، جشنواره روز سرباز، ارائه خدمات سرپایی و ویزیت رایگان و دیدار یگان‌های نیروهای مسلح با نمانیده ولی فقیه در استان، نشست تخصصی خانه نخبگان از برنامه‌های این دور روز است.

وی «اقتصاد مقاومتی، خودباوری، پشتیبانی مردمی و اصناف» و «بصیرت افزایی، دشمن شناسی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی» را از شعارهای چهارمین و پنجمین روز هفته دفاع مقدس بیان کرد و گفت: افتتاح ۱۸ واحد عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی، افتتاح ۱۶۰ واحد مسکونی محرومین، همایش اصناف و دفاع مقدس، اعزام طلاب رزمنده به مدارس، افتتاح پایگاه مقاومت بسیج و … از برنامه‌های روزهای چهارم و پنجم است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان «رزمندگان، پیشکسوتان و زنان؛ اسوه های صبر و مقاومت»  و «شهیدان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران» را شعار ششمین و هفتمیت روز از هفته دفاع مقدس برشمرد و خاطرنشان کرد: برپایی بیمارستان صحرایی در بخش اطاقور لنگرود، یادواره شهدای حفاظت اطلاعات تحت عنوان «عرشیان بی نشان» در رشت، مراسم بزرگداشت عملیات ثامن الائمه(ع) و شکست حصر آبادان در شفت و یادواره ۳۳ شهیده زن استان گیلان در پره سر، غبار روبی، عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهدا در گلزارهای شهدای سراسر استان، برنامه مشق ایثار و کربلا در گلزار شهدای رشت از برنامه‌های این دو روز است.

بایرامی «فرماندهان، عزتمداران و حماسه آفرینان» را از عناوین آخرین روز هفته دفاع مقدس خواند و گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس ویژه سالروز شهادت شهیدان فکوری، فلاحی، نامجوی، کلاهدوز و جهان آرا پایان بخش برنامه‌های هفته دفاع مقدس در گیلان است.