فرماندار رودسر با بیان اینکه این شهرستان رتبه هشتم را در حوزه بیمه اجتماعی کشاورزان و روستایان به خود اختصاص داده است گفت:بیش از 6 هزار رودسری تحت پوشش این بیمه هستند

به گزارش ایلنا از رودسر،امیر جانبازی رودسری درجمع خبرنگاران با بیان اینکه بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان یک بیمه کاملا حمایتی و یارانه ای است اهار کرد: شاخص شهرستان رودسر در سطح گیلان 5 / 24 درصد است که این شاخص از متوسط استانی که 22 درصد است بالاتر رفته و این شرایط بسیار خوبی است.

فرماندار رودسر افزود : شهرستان رودسر از بین 16 شهرستان گیلان جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده است و در این زمینه در جایگاه میانه و راضی کننده ای قرار گرفته ایم .

وی با بیان اینکه حسب دستور استاندار گیلان سهمیه تکلیفی برای هر شهرستانی در نظر گرفته شده است، بیان کرد : این سهمیه برای هر 6 ماه لحاظ شده است و برای شهرستان رودسر 26 هزار نفر مشمول این طرح قرار دارند و باید تلاش نماییم ده درصد را طی سال جاری افزایش دهیم .

به گفته جانبازی ، جمعیت مشمول برای روستاییان شهرهای زیر بیست هزار جمعیت  6000 نفر است و تعداد بیمه شدگان شهرستان رودسر تاکنون شش هزار و 371 نفر بوده است.

جانبازی اظهار داشت : بر اساس سهمیه ای که برای تمامی شهرستانها مشخص شده است ، ده درصد از جمعیت مشمول را شامل می شود و این درصد 2600 نفر را دربرمی گیرد که در یک ماه گذشته با آغاز سهمیه تکلیفی 250 نفر در شهرستان رودسر تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند .

وی اعلام داشت: هدف گذاری این سهمیه تکلیفی تا اول تیرماه 96 است و در بخش مرکزی از 26000 نفر بتعداد 7500 نفر جمعیت مشمول دارد که از این تعداد دو هزار و 277 نفر بیمه شده اند، که درصد پوشش دراین بخش 5 / 30 درصد و جلوتر از شاخص استانی است.

جانبازی سهمیه تکلیفی در بخش مرکزی را 750 نفر اعلام داشت.

فرماندار رودسر جمعیت مشمول را در بخش رحیم آباد 6750 نفر اعلام داشت و افزود : تعداد بیمه شدگان در این بخش 1645 نفر است که5 / 24 درصد در بخش رحیم آباد را تحت پوشش قرار داده است.

جانبازی هدفگزاری در این بخش را 675 نفر بیان داشت .

نماینده عالی دولت در رودسر گفت: جمعیت مشمول در بخش کلاچای 5750 نفر است که از این تعداد 1284 نفر تحت پوشش بیمه کشاورزی روستایی قرار گرفته اند و 5 / 22 درصد مطابق با شاخص استانی قرار گرفته اند و هدفگزاری برای ن بخش نیز 575 نفر اعلام شده است.

جانبازی جمعیت مشمول در بخش چابکسر را 6000 نفر و تعداد بیمه شدگان را 1165 نفر مطابق با 5 / 19 درصد تحت پوشش اعلام داشت و افزود : سهمیه تکلیفی در این بخش 600 نفر است

وی رشد شاخص در بیمه روستایی را اقدامی بسیار شایسته دانست و گفت : این روند باعث افتخار دولت تدبیر و امید به جهت ترویج و توسعه کمی و کیفی است.

فرماندار رودسر در پایان افزود : در تلاش هستیم این شاخص از لحاظ کیفی و کمی افزایش یابد و جمعیت مشمول را توسعه و گسترش دهیم.