فرماندار آستارا با اشاره به اینکه با استقرار نیروهای هلال احمر و همکاری پلیس، راهداری و مرزبانی، عملیات شناسایی و معرفی بیماران مشکوک به کرونا به مراکز درمانی در ورودی و خروجی استان گیلان، جنب تونل آستارا و اردبیل در حال انجام است،گفت: از ۲۸ اسفند ماه تاکنون ۴۱۶۵ خودرو با ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر سرنشین پایش شده اند.

به گزارش ندای گیلان،حسن رستم زاد در جلسه ستاد پیشگیری، مقابله و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان مرزی بندر آستارا که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار  داشت: اقتصاد آستارا متصل به حضور گردشگر و توریست داخلی و خارجی در شهرستان است و با شرایط پیش آمده ناشی از شیوع بیماری کرونا، آستارا از مناطقی است که بیش از سایر نقاط استان گیلان متضرر شده است.

وی با اشاره به برخی سوال ها و درخواست های بازاریان در خصوص گزارش وضعیت اقتصادی شهرستان به مسئولان بالادست، افزود: تعطیلی بازارها، پاساژها و سایر مراکز تجاری شهرستان از روی شکم سیری نیست، بلکه اصناف دغدغه تأمین سلامت خود و خانواده را دارند و این وضعیت با تنظیم نامه ای به استانداری ارسال شده است.

فرماندار آستارا با بیان اینکه آستارا به معنای واقعی از هر نظر ویژه است و مردم با قرنطینه خود در خانه ها، به این وضعیت بحرانی خاتمه دهند، ادامه داد: یکی از مهمترین مرزهای بین المللی زمینی ورودی و خروجی کشور و تنها مرز زمینی و ریلی استان گیلان در این شهرستان قرار دارد و فعالیت بندر و منطقه ویژه اقتصادی این اهمیت را ارتقا داده است.

رستم زاد با تأکید بر اینکه با استقرار نیروهای هلال احمر و همکاری پلیس، راهداری و مرزبانی، عملیات شناسایی و معرفی بیماران مشکوک به کرونا به مراکز درمانی در ورودی و خروجی استان گیلان، جنب تونل آستارا و اردبیل در حال انجام است، خاطرنشان کرد: از ۲۸ اسفند ماه تاکنون ۴۱۶۵ خودرو با ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر سرنشین پایش شده اند.

وی در بخش دیگر سخنان خود از پیگیری های سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور جمهوری آذربایجان در خصوص تلاش برای باز ماندن مرز زمینی آستارا جهت تردد کامیون ها و سایر فعالیت های گمرکی تقدیر کرد و توضیح داد: آستارا نقش ویژه ای را در واردات و صادرات کشور در این ایام داشته است.

/ایسنا