دومین طرح مبارزه با انگل های خارجی ویژه دام های سبک در سالجاری در مرتع لی خانی سیارستاق اشکور بخش رحیم آباد شهرستان رودسر به مرحله اجرا در آمد.

ندای گیلان:دومین طرح مبارزه با انگل های خارجی ویژه دام های سبک در سالجاری در مرتع لی خانی سیارستاق اشکور بخش رحیم آباد شهرستان رودسر به مرحله اجرا در آمد.

مدیر این طرح در جریان اجرای طرح حمام کنه زدایی دامهای سبک در روستای لی خانی اشکورات بیان کرد: در این طرح سه هزار راس گوسفند و بز علیه بیماری های انگلی از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو سمپاشی شدند.
سیروس حسن خانی افزود: این طرح در راستای تجمیع خدمات چند گانه دامپزشکی با مشارکت جهاد کشاورزی، بخش خصوصی و شبکه دامپزشکی انجام شد.

وی ادامه داد: در مرحله نخست این طرح که اردیبهشت ماه امسال در مرتع کاسکوه اشکور اجرا شد دو هزار و 500راس گوسفند و بز علیه بیماری یاده شده سمپاشی شدند.

به گفته حسن خانی در اجرای این طرح 30نفر از عوامل اجرایی شامل تکنسین، کارشناس دامپزشکی، کارشناسان جهاد کشاورزی و همچنین کارشناسان مراکز بخش خصوصی مشارکت داشتند.

مدیر اجرایی این طرح همچنین در ادامه از آموزش دامداران، پخش تراکت های آموزشی، واکسیناسیون هاری و نیز خونگیری از دام های شیرده جهت بررسی بیماری تب مالت را از دیگر برنامه هایی ذکر کرد که امروز در این طرح تجمیع به مرحله اجرا در آمد.

احسان اله مشتاق مدیر جهاد کشاورزی رودسر هم از مشارکت این اداره با شبکه دامپزشکی در راستای مبحث آموزش ،ترویج و پیشگیری از بیماریهای دامی خبر داد.

به گزارش ایرنا ،در شهرستان رودسر حدود 120هزار راس دام سبک و سنگین وجود دارد که حدود پنج هزار دامدار در این حوزه فعالیت دارند.

روستای لی خانی اشکور در 74کیلومتری مرکز بخش رحیم آباد رودسر قرار دارد.

همچنین شهردار رودسر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا وضعیت کنونی شرایط زیست محیطی خیابان شهدای این شهر بویژه مقابل بیمارستان شهید انصاری این شهر را زیبنده ندانست و از عزم جدی شهرداری و شورا برای رفع این مشکل خبر داد.

خداداد قنبرزاده عصر چهارشنبه در جریان بازدید از روند اجرای طرح دفع و هدایت آبهای سطحی در این منطقه که فرماندار و جمع دیگری از مسوولان شهرستان حضور داشتند، افزود: به همین منظور اجرای طرح ساماندهی آبهای سطحی در این منطقه در اولویت و دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این پروژه هم اکنون آغاز و عملیاتی شده ،طول اجرای طرح را 500متر و با اعتبار یک میلیارد و 500میلیون ریال ذکر کرد.

به گفته وی، این میزان اعتبار از محل منابع داخلی شهرداری تامین و سرمایه گذاری شده و مدت زمان اجرای آن تا بهره برداری 20روزه خواهد بود.

شهردار رودسر با توصیه به مدیران دانشگاه علوم پزشکی گیلان که نباید اجازه دهند پسابهای بیمارستان به سمت آبروهای داخل شهر هدایت شود، خاطرنشان کرد: باید سپتینگ تانک (مخزنی جهت ذخیره موقت فاضلاب جهت زلال سازی و رقیق سازی فاضلاب)

مورد نیاز جهت پساب بیمارستان از سوی دانشگاه پیش بینی و لحاظ شود تا مشکلات اینچنینی برای شهروندان رودسری ایجاد نشود.

رییس بیمارستان شهید انصاری رودسر هم در این گفت و گو از اصلاح و بهینه سازی سیستم فاضلاب این بیمارستان خبر داد .

دکتر جلال همرنگ افزود: به همین منظور مقرر شد پیمانکار سابق این طرح نسبت به اخذ تاییدیه محیط زیست برای بهینه سازی سیستم فاضلاب به این بیمارستان ارائه دهد که در این صورت کار عملیاتی می شود.

شهرستان رودسر در شرق مرکز گیلان واقع است.

ایرنا