مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: بیشتر تصادفات استان گیلان در راه های روستایی و فرعی رخ می دهد که باید برای کاهش آمارها توجه ویژه ای به این راه ها شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، فریبرز مرادی پیش از ظهر پنج شنبه در نخستین همایش ملی پژوهشی «حمل و نقل و ترافیک» در سالن شهدای ناجا با اشاره به تردد بیش از ۸ میلیون خودرو در گیلان، بیان کرد: چهارمین استان پرتردد کشور هستیم و جریان حمل و نقل در استان به خوبی جریان دارد.

مدیرکل راهداری گیلان با اشاره به ارتباط تنگاتنگ این مجموعه با پلیس راه برای کنترل راه‌ها، گفت: باید به گونه‌ای تعامل کنیم که بهترین خدمات را به مردم ارائه کنیم تا میزان تصادفات و فوتی‌ها کاهش یابد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۳ هزار راه در گیلان وجود دارد و ۸۳ درصد راه‌های استان نیز برون شهری است، افزود: حجم گسترده‌ای از تصادفات در راه‌های فرعی و روستایی رخ می‌دهد لذا باید توجه ویژه ای به آن شود.

ارسال ۶۳ مقاله علمی پیرامون معضل ترافیک به دبیرخانه همایش

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت نیز در این همایش عنوان کرد: بررسی مقالات مختلف نشان می‌دهد که در شهر رشت با معضلات در بخش حمل و نقل مواجه هستیم و با مهاجرت از روستاها و ساخت و ساز بی رویه شرایط ترافیکی شهر پیچیده‌تر شده است.

مسعود عباس نژاد با بیان اینکه طرح‌های ترافیکی را به سمت تخصصی‌تر کردن بر اساس استانداردها سوق می‌دهیم، افزود: کمیسیون حمل و نقل شورای شهر رشت آماده به کار گیری طرح‌های علمی جهت حل معضلات ترافیکی است.

وی ادامه داد: برای حل مشکلات ترافیکی از ظرفیت علمی اساتید و دانشجویان بهره می‌گیریم و تاکنون مجموعاً ۶۳ طرح و ایده و مقاله به دبیرخانه همایش ارسال و از این میان ۵۱ مورد پذیرفته شده است.