همزمان با بارش برف در شهر رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت به صورت سر زده از وضعیت سامانکده و گرمخانه شهرداری رشت بازدید کرد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمد حسین واثق کارگرنیادر بازدید سرزده از سامانکده و گرمخانه شهرداری رشت با تاکید به حمایت از افراد نیازمند و بی‌سرپناه اظهار کرد: باید با همراهی دیگر دستگاه‌ها شرایط بازگشت این افراد به آغوش جامعه نیز فراهم شود.

وی با بیان اینکه مشاهده افراد نیازمند و بی‌سرپناه بخصوص در فصل سرما ناراحت کننده است، گفت: باید مدت زمان حضور این افراد در سامانکده و گرمخانه تعریف شده باشد و طی مدت زمان حضورشان با همکاری دیگر دستگاه‌ها بسترهای مناسب برای ایجاد اشتغال و مستقل شدن آنان نیز مهیا شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه بسیاری از افرادی که در سامانکده شهرداری رشت حضور دارند غیر بومی هستند، بیان کرد: برای ساماندهی این افراد باید با شهرداری‌های شهرهای محل سکونتشان هماهنگی‌های لازم انجام شود.

کارگرنیا با تاکید به اینکه باید عنوان رشت شهر بدون متکدی تحقق پیدا کند، تصریح کرد: لازمه این مهم همراهی تمامی دستگاه‌ها از جمله بهزیستی است و امیدواریم با برنامه ریزی مناسب بسترهای لازم به منظور رفع چنین ناهنجاریهایی در شهر رشت فراهم شود.

وی به مشارکت شهروندان در راستای تامین برخی از هزینه‌های سامانکده و گرمخانه شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: هنوز بسیاری از شهروندان نسبت به وجود این سامانکده بی‌اطلاع هستند و اطمینان داریم شهروندان در صورت مطلع شدن به این مجموعه برای یاری رساندن به افراد بی‌سرپناه و نیازمند کمک خواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه سامانکده و گرمخانه شهرداری رشت می‌تواند در قالب کمک‌های غیر نقدی از مشارکت شهروندان استفاده کند افزود: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با نصب بنرهایی در سطح شهر از این بابت به شهروندان اطلاع‌رسانی کند.

لازم به ذکر است همزمان با شروع بارش برف در رشت از شب گذشته ۲۵ نفر از افراد بی‌سرپناه به مرکز سامانکده و گرمخانه شهرداری رشت انتقال پیدا کردند و در مجموع ۷۰ نفر در این دو مرکز نگهداری می‌شوند.