خانه مطبوعات گیلان با انتشار بیانیه ای نسبت به ضرب و شتم یک خبرنگار توسط لیدرهای تیم سپیدرود رشت واکنش نشان داد.

به گزارش ندای گیلان،در این بیانیه آمده است:

خانه مطبوعات گیلان ضمن تقبیح ارتکاب رفتار نامتعارف ، غیر قانونی و هماهنگ شده تعدادی انگشت شمار از لیدرهای منتسب به باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود رشت ، نسبت به ایراد ضرب و شتم خبرنگار همکار در خبرگزاری تسنیم رشت که پس از پایان دیدار دو تیم سپیدرود و استقلال خوزستان در ورزشگاه سردار جنگل رشت که دست بر قضا و با کمال تاسف در حوزه نظارتی و مراقبتی نیروی محترم انتظامی و هیات فوتبال استان گیلان حادث گردید، این عمل و رفتار قبیح را محکوم می نمایید.
علیهذا خانه مطبوعات گیلان ضمن محکومیت عمل ناجوانمردانه و مسبوق به سابقه افراد خودنما و متظاهر به طرفداری از باشگاه سپیدرود ،حمایت کامل خود را از شان و کرامت خبرنگار خبرگزاری تسنیم و کلیه خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان اعلام میدارد و متذکر می شود : بر اساس قانون ، حق آزادی بیان ، حق آزادی قلم ، حق افشای منابع خبری تضمین هایی است که باید برقرار شود تا روزنامه نگاران و خبرنگاران بتوانند به کشف و بیان حقیقت در جامعه بپردازند.
بر این اساس باید قبول کنیم که رسانه ها حق نظارت، پرس و جو و بیان حقیقت را دارند و فصل الخطاب اینکه رسانه ها بهترین ابزار نظارتی در جهان محسوب می شوند .
ضمن اینکه مطابق اصل ۲۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، نشریات و مطبوعات در بیان مطالب آزادند مگر آنکه مخل به مبانی اسلام یا حقوق عمومی باشد. تفصیل آنرا قانون معین می کند.
با این توضیح هیچ کس حق ندارد به صرف انتقاد یک خبرنگار به خود اجازه دهد حقوق خبرنگار منتقد را مورد دست اندازی قرار دهد و به وی عتاب و بی حرمتی نماید.
در همین راستا خانه مطبوعات گیلان بعنوان ماُمن و حامی خبرنگاران و اهالی رسانه، انتظار دارد پرسنل پرتلاش نیروی محترم انتظامی استان به جهت پیشگیری از زیان اجتماعی و امنیت حرفه خبرنگاری و شآن و تثبیت جایگاه خبرنگاران در ورزشگاه ها، مطابق مقررات قانونی با هنجارشکنان برخورد قانونی و قضایی صورت گیرد؛ همچنین از مسئولین هیات فوتبال گیلان نیز توقع است مطابق با مقررات آیین نامه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با خاطیان امر برخورد جدی شود.
در خاتمه و از آنجایی که یکی از تکالیف اصلی همه التزام عملی به قانون اساسی به عنوان قوانین بنیادی و سایرقوانین جاری کشور می باشد، انتظار داریم افراد خودسرانه و بی توجه به هنجار ها و ارزش های جامعه اقدامی خارج از چهار چوپ قانونی انجام ندهند مگر در لوای تکلیف شرعی امر به معرف ونهی از منکر که شرایط آنرا نیز شرع مقدس مشخص کرده است.
هیات مدیره خانه مطبوعات استان گیلان