مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گفت: زندانیان دارای تخصص پس از آزادی در شهرک‌های صنعتی گیلان به کار گرفته می‌شوند.

ندای گیلان:مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گفت: زندانیان دارای تخصص پس از آزادی در شهرک‌های صنعتی گیلان به کار گرفته می‌شوند.

سید حمید حسینی مدیرکل زندان‌های استان گیلان در نشست با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی، مشارکت همگانی در کاهش مشکلات زندانیان را بعنوان یک سرمایه‌گذاری موثر در امنیت جامعه ارزیابی کرد و بر جذب زندانیان آزاد شده در بخش‌های مختلف صنعت استان تاکید کرد.

وی بروز جرایم را در جامعه نتیجه برخی کارکردهای ضعیف خانواده و نهادهای مسئول دانست و گفت: اعزام مجرم به زندان پایان یک مساله برای شانه خالی کردن از مسئولیت جامعه در برابر فرد نیست بلکه اگر بدرستی به موضوع نگریسته شود جامعه، بار سنگین‌تری در مقابل وی و خانواده‌اش دارد چرا که از یک سو باید زمینه بازگشت سالم مجرم را دنبال کند و از دیگر سو خانواده و اطرافیان زندانی را در برابر ورود به چرخه جرم حمایت کند.

مدیرکل زندان‌های استان گیلان با اشاره به اینکه اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان و خانواده وی بعنوان مهمترین روش‌های حمایتی و بازپروری به شمار می‌آید گفت: استفاده از ظرفیت نیروی کار زندانیان  رای باز و نیز اشتغال نشسته در زندان‌ها در بخش صنعت با توجه به ارزان بودن و برخی تسهیلات از جمله عدم نیاز به بیمه فرصت بی‌نظیری است که تلاش داریم این ظرفیت را به مجموعه‌های صنعتی استان معرفی کنیم .

حسینی با توجه به برخی مونتاژهای صنعتی در زندان مرکزی رشت گفت: در گذشته شاهد بودیم مونتاژی که در بخش اشتغال زندان در بخش صنایع نوین صورت می‌گرفت با مشابه آن در بازار خارج از کشور قابل مقایسه نبوده و این خود نشانگر ظرفیتی است که کمتر مورد توجه صاحبان صنایع قرار گرفته است.

لاهوتی مدیرعامل شهرکهای صنعتی گیلان نیز در این دیدار با اشاره به رشد چشمگیر زمینه‌های توسعه شهرک‌های صنعتی و چشم‌انداز مطلوب اشتغال در صنعت گیلان، برای مشارکت در برنامه‌های هدفمند زندان‌های استان اعلام آمادگی کرد.

وی با اشاره به توانمندی‌ها و تجارب ارزشمند مدیرکل زندان‌های استان اظهار امیدواری کرد: زندان‌های استان گیلان در عالی‌ترین شکل تعامل با نهادهای دیگر منشاء خدمات ارزشمندی به مددجویان و خانواده‌های آنان و در نتیجه امنیت جامعه شود.

در این نشست همچنین تدوین یک توافقنامه برای اشتغال زندانیان آزاد شده یا دارای رای باز و نیز تعامل برای حمایت از طریق اختصاص تسهیلات به شرکت‌هایی که زندانیان آزاد شده را بکار می‌گیرند مورد توافق طرفین قرار گرفت.