معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به این که استان البرز، قطب علمی کشاورزی در کشور محسوب می‌شود، گفت: البرز استانی صنعتی و کشاورزی است که قطعاً پشتیبانی اعتباری از این استان می‌تواند آثار چشمگیری در اقتصاد ملی داشته باشد.
به گزارش ندای گیلان، محمدباقر نوبخت در بازدید از مؤسسه سرم‌سازی رازی با اشاره به اینکه مؤسسات رازی و پژوهشکده بیوتکنولوژی ایران دو مجموعه قدیمی و نوین در بخش تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی هستند، افزود: فعالیت‌های این مؤسسات بسیار مؤثر و حائز اهمیت است.

وی با اشاره به تبصره ۲۱ لایحه بودجه ۹۸ ادامه داد: بر این اساس مقرر شد که از بودجه دستگاه‌هایی که کار موازی انجام می‌دهند، کاسته شود و در جای مورد نیاز صرف شود.

نوبخت گفت: طبق این تبصره لایحه بودجه قرار نیست اعتبارات بخش‌های تحقیقاتی که نتایج امور آنها برای کشور ثمربخش است، تقلیل داشته باشد.

وی افزود: به پژوهشگران و محققان بخش کشاورزی این نوید را می‌دهم که در این راستا علاوه بر عدم کاهش اعتبارات، حمایت ویژه‌ای نیز از آنها می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: قاطعانه این پیام را به تمامی دانشمندان کشور می‌دهم که به دنبال افزایش منابع برای تحقیق و پژوهش هستیم.

وی گفت: بودجه سال ۹۸ را با ۴۳۳ هزار میلیارد تومان منابع، ۱۵ آذرماه امسال تقدیم مجلس شورای اسلامی کردیم.

نوبخت افزود: برای پرداخت مطالبات اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها تاکنون هزار میلیارد تومان تخصیص دادیم و باقی آن نیز تا ماه آینده محقق می‌شود.

وی عنوان کرد: امید است مردم جمهوری اسلامی بیش از پیش از محصول علم و دانش محققان کشور بهره‌مند شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بازدید از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال گذشته نه تنها در زمینه بسط آموزش بلکه در زمینه رشد علمی اقدامات تحسین‌برانگیزی را در سطح جهان داشته است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران طی چهل سال گذشته نه تنها در زمینه بسط آموزش بلکه در زمینه رشد علمی اقدامات تحسین‌برانگیزی را در سطح جهان داشته است.

وی اضافه کرد: یکی از فناوری‌های نوینی که ما در آن صاحب سبک هستیم و جایگاه رفیعی در جهان داریم همین بیوتکنولوژی است. بنده این توفیق را پیدا کردم که برای دومین بار از این پژوهشکده بازدیدی داشته باشم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: خوشبختانه باخبر شدم در این حوزه در منطقه جایگاه نخست راداریم و در جهان نیز جایگاه سیزدهم به ایران اختصاص دارد.

نوبخت با تاکید بر اینکه در این پژوهشکده شاهد انجام فعالیت‌ها در حوزه نانوتکنولوژی هستیم، گفت: در کنار بایو و نانو، ترکیبی که اکنون شاهد هستیم بسیار امیدبخش است.

وی افزود: خوشبختانه شاهد استفاده از فناوری‌های نو در کنار فناوری‌های هوا و فضا هستیم که این مهم نیز از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران طی این ۴۰ سال است.

معاون رئیس‌جمهور گفت: امیدواریم آثار این فناوری‌های نو را در افزایش راندمان و بهبود کیفیت و مقاوم‌سازی انواع محصولات کشاورزی ببینیم.

نوبخت در بخش دیگری با اشاره به اینکه استان البرز قطب علمی کشاورزی در کشور محسوب می‌شود، گفت: البرز استانی صنعتی و کشاورزی است که قطعاً پشتیبانی اعتباری از این استان می‌تواند آثار چشمگیری در اقتصاد ملی داشته باشد.

وی با توجه به برنامه‌های که از سوی مدیریت جدید استان در حال پیگیری و اجرا است، گفت: با اجرای برنامه‌های در دستور کار می‌توانیم طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ که جزو سال‌های برنامه ششم است، شاهد رفیع‌تر شدن جایگاه استان البرز در سطح ملی داشته باشد./ایسنا