مدیرکل راهداری گیلان از افزایش بودجه حمل‌ونقل جاده‌ای در استان گیلان خبر داد و افزود: بودجه حمل‌ونقل جاده‌ای در کشور به دو نوع ملی و استانی تقسیم می‌شود که در حوزه ملی و استانی خوشبختانه با افزایش ۲۰ درصدی اعتبار مواجه بودیم که امیدواریم ۱۰۰ درصد این اعتبارات تخصیص پیدا کند.

به گزارش ندای گیلان،محمدرضا نازک‌کار امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه راه‌های شریانی در کشور بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: راه‌های شریانی به جاده‌هایی گفته می‌شود که مراکز استان را به پایتخت و یا یک استان و شهر بزرگ را به مرکز استان دیگر وصل کرده و ۸۰ درصد بار ترافیکی استان بر روی این جاده‌ها است که باید برای کاهش ترافیک تمهیداتی اندیشه شود.

وی با اشاره به وضعیت جاده‌های شریانی در استان گیلان نسبت به کشور گفت: استان گیلان در سطح سرویس در جاده‌های شریانی که بیشتر مربوط به آسفالت است در جداولی که هرسال اعلام می‌شود دارای رتبه‌های برتر بوده و باید این روند ادامه پیدا کند؛ هرچند ایراداتی در بعضی از جاده‌ها وجود دارد که باید کارهای کارشناسی مشکلات آن را رفع کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان با بیان اینکه برای جاده‌ها یک برنامه و افق چندساله طراحی‌شده است، تصریح کرد: جاده‌هایی که از آن به‌عنوان گلوگاه‌های ترافیکی یاد می‌شود هیچ ارتباطی با مهندسی جاده نداشته و باید برای کاهش ترافیک عرض آن را افزایش داد، زیرا برای یک جاده یک برنامه چند سال طراحی‌شده و بعد از گذشت چندسال یا باید عرض جاده را افزایش داد و یا یک جاده به‌موازات آن طراحی کرد.

نازک‌کار افزایش بی‌رویه خودرو را دلیل ترافیک در جاده‌های مهم دانست و بیان کرد: طبق آخرین آمار در هر پیک مسافرتی تعداد اتومبیل افزایش پیداکرده و با توجه به اینکه جاده همان جاده است موجب ایجاد ترافیک سنگین می‌شود.

وی از افزایش بودجه حمل‌ونقل جاده‌ای در استان گیلان خبر داد و افزود: بودجه حمل‌ونقل جاده‌ای در کشور به دو نوع ملی و استانی تقسیم می‌شود که در حوزه ملی و استانی خوشبختانه با افزایش ۲۰ درصدی اعتبار مواجه بودیم که امیدواریم ۱۰۰ درصد این اعتبارات تخصیص پیدا کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان مهم‌ترین وظیفه حمل‌ونقل جاده‌ای را حفاظت از حریم جاده عنوان کرد و گفت: اخیراً تعداد تابلوها و بنرهای تبلیغاتی تسلیت در کنار جاده با ابعاد بزرگ افزایش پیداکرده و برای رانندگان مشکلاتی را ایجاد می‌کند که سعی داریم با تمهیدات لازم این مشکل به‌زودی رفع شود.

نازک‌کار با بیان اینکه ایجاد سرعت‌کاه در بعضی از جاده‌های استان بر عهده شهرداری‌ها است، تصریح کرد: در بعضی از مسیرهای استان گیلان که به شهرک‌های صنعتی ختم می‌شوند کامیون‌های حمل بار با میزان بار ۱۵ الی ۲۰ تن با تعداد سرعت‌گیرهای متعدد مواجه هستند که کار را برای رانندگی این گروه افراد سخت می‌کند به همین دلیل یک کارگروه در زیرمجموعه شورای ترافیک تشکیل‌شده و با بررسی بعضی از مسیرها سرعت‌کاه‌هایی که نیاز نیست را حذف می‌کند.