رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه کف نیاز آموزش و پرورش به ۷۸ هزار نیرو است، گفت: امسال ۴۵ هزار دانشجو جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

به گزارش ندای گیلان به نقل از ایسنا،حسین خنیفر در نشست خبری خود که با عنوان جذب و پذیرش دانشجو معلمان برگزار شد گفت: برای مهرسال آینده پیش‌بینی می‌کنیم تا ۳۷ هزار دانشجوی دیگر به آموزش و پرورش تحویل داده شود.

وی با بیان اینکه امسال ۴۵ هزار دانشجو جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند افزود: امسال با ردیف‌های ۲۵ هزار، ردیف پیوسته و ٢٠ هزار ناپیوسته از بین فارغ التحصیلان، دکترا پذیرش خواهیم داشت.

خنیفر با بیان اینکه استخدام در این دانشگاه رسمی و قطعی است، گفت: ۲۱۲۰ رتبه زیر ۵۰۰ دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کردند. ۴ سال از مدت زمان تحصیل افراد جزو سوابق خدمت آنها محسوب می‌شود و اگر پسر باشند نیز دوره آموزشی را می‌گذرانند ولی سربازی ندارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان مولود ٧ ـ ٨ سال اخیر است، اظهار کرد: از سوی دیگر این نهاد ٢٠٨ ساله و از زمان شکل گیری نظام تعلیم و تربیت ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان   ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا ۱۴۰۱، مشکل مذکور حل شود. همچنین تلاش می‌کنیم تربیت معلم «قیمتی» را داشته باشیم و تربیت معلم به هر قیمتی نباشد. ما سعی می کنیم کیفیت امکانات و تجهیزات را رعایت کنیم.

وی افزود: از طرفی نباید شرایط اقتصادی دولت، تحریم و محاصره اقتصادی و… را فراموش کرد که اتفاقا مدیریت دانشگاه در این شرایط ارزشمند است.