به متقاضیان تشکیل سمن هایی در حوزه پیشگیری از آسیب های اعتیاد، خارج از نوبت مجوز داده می شود.

ندای گیلان: جانشین رئیس کمیته مشارکت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان و دبیر هیأت نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان گفت: به متقاضیان تشکیل سمن هایی در حوزه پیشگیری از آسیب های اعتیاد، خارج از نوبت مجوز داده می شود.
یونس رنجکش در سومین جلسه کمیته مشارکت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان اظهار داشت: حضور داوطلبانه مردم در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی بویژه آسیب های تولید شده توسط مصرف مواد مخدر، نقش مهمی در مهار این معضلات دارد که بر این اساس، از سوی هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد به آنها خارج از نوبت مجوز داده می شود.

وی تاکید کرد: افراد خیر و داوطلبانی که در حوزه های مختلف فعالیت دارند را باید به سمت مشارکت در پیشگیری از آسیب های ناشی از مصرف مخدر هدایت کرد زیرا عدم استقبال این افراد در کمک به این بخش، ناشی از عدم آشنایی از نقش آنان در این زمینه است.
جانشین رئیس کمیته مشارکت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان اضافه کرد: جامعه ایران، یک جامعه مشارکت جو و مشارکت پذیر است و مسوولان باید بتوانند با تعریف و تقاضای مشخص از مطالبات خود از افراد خیر و سازمان های مردم نهاد از این ظرفیت ها به درستی استفاده کنند.
دبیر هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد گیلان ادامه داد: با حرکت منسجم اجتماعی و برنامه ریزی در این زمینه قادر خواهیم بود ضمن بهره مندی از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، در آموزش مهارت های زندگی نیز اقدام شایسته انجام دهیم.
در این جلسه بر ضرورت فعال سازی افراد خیر، برگزاری همایش های مختلف و آسیب شناسی چالش های سازمان های مردم نهاد در بخش پیشگیری از مصرف مواد مخدر، تبادل نظر و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.
در حال حاضر، بالغ بر 300 تشکل مردم نهاد در قالب سازمان هایی همچون انجمن های خیریه، حوزه جوانان، محیط زیست و مددکاری در گیلان فعالیت می کنند.
از این تعداد سازمان های مردم نهاد در استان ، حدود 60 سمن از استانداری و مابقی از نهادهایی از قبیل نیروی انتظامی، اداره کل ورزش و جوانان، بهزیستی و محیط زیست گیلان مجوز گرفته اند.