ندای گیلان:رئيس‌جمهور گفت: مسئله امنيت در کنار سلامت از برنامه هايي است که دولت يازدهم از آغاز براي آنها اهميت ويژه‌اي قائل بوده است. حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني در بيستمين همايش فرماندهان، ‌رؤسا و مديران نيروي انتظامي افزود: دولت يازدهم در کنار همه برنامه‌هايي که بر دوش خود داشته و متعهد به اجراي […]

ندای گیلان:رئيس‌جمهور گفت: مسئله امنيت در کنار سلامت از برنامه هايي است که دولت يازدهم از آغاز براي آنها اهميت ويژه‌اي قائل بوده است.
حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني در بيستمين همايش فرماندهان، ‌رؤسا و مديران نيروي انتظامي افزود: دولت يازدهم در کنار همه برنامه‌هايي که بر دوش خود داشته و متعهد به اجراي آن بوده است و در کنار هر آن‌چه در انتخابات وعده داده و در پي آن بوده و هست تا آن‌ها را نعل به نعل و دقيق اجرا کند براي امنيت و سلامت اهميت ويژه‌اي قائل است.
وي همچنين با اشاره به روايتي از پيامبر اکرم (ص) درباره اهميت امنيت و سلامت گفت: پيامبر اکرم(ص) در تعبير معروف خود مي‌فرمايد که سلامت و امنيت دو نعمت ناشناخته هستند.
وي افزود: ‌در اين بيان هم سلامت و صحت در جامعه و سلامت و صحت انسان با امنيت را دو نعمت مي‌دانند که تا وقتي انسان از اين دو نعمت بهره‌مند است قدرشان را نمي‌داند و معمولا قدر اين دو نعمت مجهول است.
رييس‌جمهور افزود: شما وقتي در خيابان راه مي‌رويد و حادثه‌اي رخ نمي‌دهد به ذهن‌تان نمي رسد که چه عواملي باعث امنيت مي‌شود و از کنار آن به‌راحتي رد مي‌شويد و اين عوامل مورد توجه قرار نمي‌گيرد اما اگر حادثه ناامني پيش آيد آن وقت مسئله امنيت در ذهن و زبان مردم مطرح مي‌شود. سلامت نيز همين‌گونه است و تا وقتي که انسان سالم است خيلي قدر آن را نمي‌داند اما اگر خداي ناکرده بيماري يا مسئله‌اي پيش آيد آن وقت مسئله سلامت، هم در ذهن و فکر و هم در زندگي انسان مطرح مي‌شود.
وي همچنين گفت: ديدار با سربازان خطه امنيت مردم و کشور همواره براي ما افتخارآفرين است.
وي افزود:‌ امنيت بدون ترديد يکي از نعمات بسيار بزرگ الهي است و خود قرآن مجيد يکي از آ‌ثار ايمان و اسلام را امنيت مي‌داند و اساسا ايمان از همان ريشه امن است.
روحاني ادامه داد:‌ ايمان به خدا و ايمان به دين حق و راه حق هم براي قلب و روح انسان آرامش و امنيت مي‌آفريند و هم براي زندگي اجتماعي ما امنيت‌آفرين است.
وي گفت: يک اشکالي در ذهن بعضي‌ها هست، جامعه پليسي و جامعه داراي پليس خوب دو مقوله است.
وي در ادامه سخنان خود در همايش فرماندهان، رؤسا و مديران نيروي انتظامي افزود: امنيت جامعه با امنيتي کردن جامعه دو مقوله است، ما در جامعه نياز به امنيت داريم و بايد براي امنيت هزينه کنيم.
رئيس‌جمهور گفت: البته موفق ترين نيروي امنيت در جامعه نيرويي است که خرجش کم باشد و بهره وري از توان اين نيرو بيشتر باشد.
وي افزود: مؤثرترين نيرو کم‌هزينه‌ترين نيروست و اگر هميشه اين دو را به عنوان دو اصل مد نظر قرار دهيم و بتوانيم هزينه را کاهش دهيم اما در عين حال اثربخشي را بتوانيم افزايش بدهيم، توانسته‌ايم راه موفقي را طي کنيم.
رئيس جمهور گفت: امنيت براي ما مهم است و ما مي خواهيم جامعه داراي امنيت باشد. امسال هم سال همدلي و همزباني است که بايد اين را مورد توجه قرار بدهيم. همدلي اول ميان خودتان ميان بخش‌هاي مختلف ناجا چون ناجا يک خانواده بسيار بزرگ، وسيع و با بار مسئوليت بسيار سنگين است، از قلب شهرها تا لب مرزها همه جا پليس مسئوليت سنگيني را برعهده دارد.
وي ادامه داد: از حراست و حفاظت از مرزهاي مقدس جمهوري اسلامي ايران تا همه روستاها، شهرها و کلان‌شهرها و همه جاده‌ها در بخش‌هاي مختلف، کاهش آسيب‌هاي اجتماعي و اجراي قانون برعهده نيروي انتظامي است.
وي در ادامه سخنان خود گفت: شما مي‌دانيد ما هم در شرايط تحريم قرار داريم و هم هنوز قيمت نفت به نصف و يا به بيش از نصف تقليل پيدا کرده است. همه کشورهاي همسايه ما که بسيار پولدارند و برخي خودشان توطئه کاهش قيمت نفت را طرح‌ريزي کرده‌اند امروز همه آن‌ها گرفتارند و چاله و چاهي که براي برادر مي‌کنند خودشان داخل همان چاله و چاه مي‌افتند. آن‌ها دچار صدها مشکلات اجتماعي و اقتصادي شده‌اند .
رئيس‌جمهور افزود: با وجود تمام مشکلات در سال‌هاي 92 و 93 که دولت داشت، به تعهدات خودش در اجراي برنامه‌هاي عمراني و جاري متعهد بود. در سال 91 بودجه عمراني اجرا شده کشور 11 هزار ميليارد تومان در سال 92، بيست و دو هزار ميليارد تومان و در سال 93، سي و دو هزار ميليارد تومان بوده است. يعني ظرف اين دو سال با وجود همه مشکلات ضمن اينکه بودجه جاري را با صرفه جويي برداشت کرديم بودجه عمراني را افزايش داديم.
وي با بيان اين‌که «اتکاي ما به نفت در بودجه 94 از هميشه تاريخ ايران پايين‌تر است و اين از افتخارات دولت است» افزود: اگر بودجه برخي دستگاه‌هاي اجرايي را از 90 درصد ، 92 درصد، 95 و 87 درصد تخصيص داده‌ايم بودجه نيروهاي مسلح را در سال‌هاي 92 و 93 صددرصد پرداخت کرده‌ايم. بودجه نيروي انتظامي را در سال 92 بالاي صددرصد پرداخت کرديم.
وي افزود: چرا برخي ايراد مي‌گيرند و مي‌گويند اين دولت بنا بود به تعبير آن‌ها پليسي نباشد و فضاي امنيتي را کم کند؛ چرا بودجه نيروهاي مسلح را اضافه مي کند؟ ما در سال 94 با وجود مشکلات بودجه نيروهاي مسلح را افزايش داديم.
خانواده‌هاي شهيدان جمشيد دانايي‌فر و محمد هاشمي از شهداي نيروي انتظامي و جانباز امير غفاري در بيستمين همايش فرماندهان، رؤسا و مديران اين نيرو با حضور رئيس جمهور تکريم شدند. در اين مراسم همچنين از مديران نمونه نيروي انتظامي قدرداني شد.
سردار سرتيپ پاسدار رحمت‌الله محمدي معاون آموزش و پشتيباني، سردار سرتيپ ستاد کمال هاديان‌فر رئيس پليس فتا و تبادل اطلاعات و سردار سرتيپ پاسدار حسين ساجدي نيا فرمانده انتظامي تهران بزرگ با دريافت لوح سپاس از رئيس‌جمهور تکريم شدند.
در اين مراسم همچنين از فرماندهان انتظامي استان‌هاي قم و قزوين، سيدمحمد باقر حسيني رئيس عقيدتي- سياسي استان سيستان و بلوچستان و سرهنگ علي رمضاني از فرماندهان نيروي انتظامي قدرداني شد