چند سالی است که اپل یک سبک طراحی نسبتا مشابه را برای آیفون‌هایش در نظر می‌گیرد و این موضوع چندان جالب توجه نیست. اما در سمت مقابل سامسونگ امسال در سبک طراحی پرچمدارش را به شکل ویژه‌ای متفاوت کرد.

به گزارش ندای گیلان،سامسونگ به تازگی از پرچمداران جدیدش یعنی دو گوشی هوشمند گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس رونمایی کرد. گلکسی اس 8 یک اسمارتفون فوق‌العاده و به عقیده ما قدرتمندترین و جالب‌ترین گوشی اندرویدی فعلی موجود به شمار می‌رود. اما آیا این اسمارتفون توان رقابت با آیفون 7 اپل را دارد؟ به نظر شما بهتر است آیفون 7 اپل بخریم یا گلکسی اس 8 سامسونگ؟ به نظر ما اگر از طرفداران دوآتیشه برند اپل نیستید، خرید گلکسی اس 8 از خرید آیفون 7 بهتر است!

حال قصد داریم دلایل قانع کننده‌ای را ارائه کنیم که نشان می‌دهند خرید پرچمدار سال 2017 سامسونگ نسبت به خرید آیفون 7 اپل انتخاب بهتری به شمار می‌رود.

طراحی و ظاهر متفاوت و برتر

چند سالی است که اپل یک سبک طراحی نسبتا مشابه را برای آیفون‌هایش در نظر می‌گیرد و این موضوع چندان جالب توجه نیست. اما در سمت مقابل سامسونگ امسال در سبک طراحی پرچمدارش را به شکل ویژه‌ای متفاوت کرد. گلکسی اس 8 سامسونگ ظاهری بسیار منحصر به فرد، شیک، دلنشین و لاکچری دارد. سامسونگ بدنه پرچمدار جدیدش را از ترکیب شیشه گوریلاگلس 5 و فلز ساخته که این امر هم بر زیبایی و مقاومت آن می‌افزاید.

همواره گفته می‌شود که سری آیفون‌های اپل از جذابیت و دلربایی خاصی که از آن با لقب “X Factor” یاد می‌شود، بهره می‌برند. این موضوع تا حدی درست است، اما به شما قول می‌دهیم که اگر گلکسی اس 8 را در کنار آیفون 7 قرار دهید، متوجه جذابیت یا “X Factor” برتر این محصول نسبت به آیفون 7 خواهید شد. پس اولین برتری اس 8 نسبت به آیفون 7 مربوط به سبک طراحی و ظاهر فوق‌العاده آن می‌شود.

صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always On Display)

صفحه‌نمایشی که سامسونگ برای گلکسی اس 8 در نظر گرفته، یک نمایشگر 5.8 اینچی و از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) است که از قابلیت “نمایشگر همیشه روشن” یا همان “Always On Display” پشتیبانی می‌کند. اما در سمت مقابل صفحه‌نمایش آیفون 7 اپل 4.7 اینچی بوده و از نوع IPS LCD است. بنابراین نمایشگر بزرگ‌تر و پشتیبانی از قابلیت “نمایشگر همیشه روشن” از دیگر برتری‌های پرچمدار سامسونگ نسبت به آیفون 7 محسوب می‌شوند.

وضوح تصویر و تراکم پیکسلی

مسئله بعدی که بی‌شک گلکسی اس 8 را از آیفون 7 برتر می‌کند، وضوح تصویر و تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش است. نمایشگر 5.8 اینچی گلکسی اس 8 سامسونگ وضوح تصویر 2960 در 1440 پیکسل را به همراه دارد. این موضوع سبب شده که تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش این گوشی به چیزی در حدود 570 پیکسل در هر اینچی برسد.

اما در سمت مقابل صفحه‌نمایش 4.7 اینچی آیفون 7 وضوح تصویر 1334 در 750 پیکسل را ارائه می‌کند که سبب شده تراکم پیکسلی آن به 326 پیکسل در هر اینچ برسد. بنابراین اگر به وضوح تصویر و تراکم پیکسلی نمایشگر گوشی اهمیت می‌دهید، عجیب است که به دنبال آیفون 7 اپل باشید!

نسبت نمایشگر به بدنه

یکی دیگر از اصلی‌ترین مسائلی که جلوه خاصی به گلکسی اس 8 سامسونگ بخشیده است، مربوط به نسبت صفحه نمایش به بدنه آن می‌شود. صفحه نمایش 5.8 اینچی این اسمارت‌فون چیزی در حدود 83.6 درصد از پنل جلویی آن را در بر می‌گیرد. این موضوع در حالی است که صفحه‌نمایش 4.7 اینچی آیفون 7 اپل چیزی در حدود 65.6 درصد از پنل جلویی دستگاه را احاطه کرده است. نسبت نمایشگر به بدنه بالای گلکسی اس 8 یکی از ویژگی‌های بسیار جالب و برتر آن محسوب می‌شود.

رم 4 گیگابایتی و عملکرد نسبتا سریع‌تر

رم گوشی هوشمند گلکسی اس 8 سامسونگ ظرفیت 4 گیگابایتی را ارائه می‌کند، اما در سمت مقابل آیفون 7 اپل از رم 2 گیگابایتی بهره‌مند است. در بررسی‌های مختلفی که صورت گرفته، سرعت عملکرد این دو اسمارتفون در مقایسه با یکدیگر دائما یک روند مشخص را نداشته است. برای مثال در برخی از بخش‌های ویدئوهای مقایسه‌ای منتشر شده در یوتیوب، سرعت عملکرد آیفون 7 از نسخه اسنپدراگونی گلکسی اس 8 بیشتر بوده است، اما در برخی شرایط دیگر اس 8 برتر از آیفون 7 عمل کرده است.

این روند زمانی که نسخه اگزینوسی گلکسی اس 8 با آیفون 8 مقایسه می‌شوند، بیش از قابل لمس خواهد بود. برای مثال زمان بوت یا راه‌اندازی نسخه اگزینوسی گلکسی اس 8 در بررسی‌های ویدئویی چند ثانیه بهتر از سرعت بوت آیفون بوده و اجرای منوی تنظیمات، دایلر و اینستاگرام هم حالتی مشابه داشته است. به صورت کلی درست نیست که ادعا کنیم سرعت عمل اس 8 سامسونگ کاملا برتر از آیفون 7 است، اما در اغلب موارد این مسئله با تفاوت بسیار ناچیزی وجود دارد.

دوربین سلفی نسبتا بهتر

دوربین سلفی آیفون 7 از سنسوری 7 مگاپیکسلی تشکیل شده که به واقع کیفیت فوق‌العاده مناسبی را ارائه می‌کند. در سمت مقابل دوربین سلفی گلکسی اس 8 به سنسوری 8 مگاپیکسلی مجهز است. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که کیفیت دوربین سلفی گلکسی اس 8 تا حدی نسبت به آیفون 7 بهتر است و تصاویر را با روشنایی و وضوح بیشتری ارائه می‌کند. پس از اگر به بیش از حد به کیفیت دوربین سلفی اسمارت‌فون خود اهمیت می‌دهید، خرید گلکسی اس 8 برایتان انتخاب معقولانه‌تری خواهد بود.

پشتیبانی از شارژ سریع و شارژ بی‌سیم

این مسئله هم یکی دیگر از برتری‌های محسوس گلکسی اس 8 سامسونگ نسبت به آیفون 7 به شمار می‌رود. متاسفانه آیفون 7 به طور پیش‌فرض از شارژ بی‌سیم و شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند، اما گلکسی اس 8 از هر دو ویژگی مذکور پشتیبانی به عمل می‌آورد. بنابراین اگر این مسئله اهمیت می‌دهید، در انتخاب اس 8 شک نکنید.

اسکنر چشم، قابلیت تشخیص چهره و سنسور ضربان قلب

سامسونگ پرچمدار سال 2017 خود را به اسکنر عنبیه چشم (Iris Scanner)، قابلیت تشخیص چهره (Facial Recognition) و سنسور ضربان قلب (Heart Rate) مجهز کرده است که هیچ یک از آن‌ها در آیفون 7 اپل ارائه نمی‌شوند. بنابراین اگر به این ویژگی‌ها و سنسورها اهمیت می‌دهید، خرید اس 8 نسبت به آیفون 7 انتخاب بهتری خواهد بود.