از 33 بنای اصلی موجود در موزه روستایی گیلان که از قدمتی حدود 200 تا 250 ساله برخوردار هستند، تنها یک ایوان دچار خسارت شده است.

به گزارش ندای گیلان،کیوان محمدی رییس سازمان  صبح امروز به همراه جمعی از معاونین از موزه میراث روستایی استان بازدید کردند.
در این بازدید که به منظور بررسی خسارات احتمالی ناشی از برف اخیر صورت گرفت، از بخش های مختلف موزه و محیط های جانبی آن بازدید شد.
بر اساس این گزارش از ۳۳ بنای اصلی موجود در این موزه که از قدمتی حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ ساله برخوردار هستند، تنها یک ایوان دچار خسارت شده است.
بخش عمده خسارات وارده در این سایت گردشگری مربوط به بناهای جانبی از قبیل لانه حیوانات، انبار و… می باشد.
گفتنی است یکی از ویژگی های منازل مسکونی سنتی گیلان که نمونه هایی از آن در موزه یاد شده به نمایش درآمده است، مقاومت در برابر حوادث طبیعی نظیر سیل، برف و زلزله می باشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در این بازدید ضمن تاکید بر اهمیت حفظ آثار تاریخی و فرهنگی استان؛ برای هرگونه همکاری و تخصیص اعتبارات لازم  به جهت حفظ و نگهداری از آثار و میراث کهن گیلان اعلام آمادگی کرد.
استان گیلان با دارا بودن ۵۳۸ بنا و ۴۹۲ محوطه تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی، رتبه چهارم به لحاظ تراکم آثار تاریخی را در کشور دارد.