عضو شورای شهر رشت گفت: می دانم دکتر سالاری توانمند است و هرگونه کمکی که بتوانم قطعا در همراهی دریغ نمی کنیم.

به گزارش ندای گیلان،احمد رمضانپور نرگسی در یازدهمین جلسه شورای شهر رشت و در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: امام حسین (ع) مظهر نبرد حق علیه باطل بود. بنده در پیام امام حسین دو صحنه را تحقیق کردم و لازم به یادآوری می دانم بگویم، وقتی امام از مدینه به سمت مکه رفت زیر بار بیعت با یزید نرفت و یک وصیت نامه پرمحتوا هم  نوشت و تحویل محمد حنفیه، برادرش، داد.

وی با اشاره به مفاد این وصیت نامه تصریح کرد: امام نه از روی خودخواهی و خوشگذرانی و نه برای ستمگری از شهر خود خارج شد، بلکه هدف امام، امر به معروف و نهی از منکر بود و بارها بیان کرده که خواسته من اصلاح مفاسد امت و احیای رسم پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) است.

رمضانپور با تاکید بر پیام امام حسین(ع) ابراز کرد: با روی کار آمدن بنی امیه امر به معروف و نهی از منکر منسوخ می شود و انتقاد به زمامداران به عنوان طغیان قلمداد می شود. و این مساله را در زمان خلیفه سوم هم داشتیم که تحمل انتقاد را ندارند و بسیاری از منتقدان به زندان محکوم می شوند و فشار به حدی است که کوچکترین انتقادی به خاندان بی امیه بر تابیده نمی شود.

عضو شورا با اشاره به شهادت یاران امام به دلیل همین فشارها و انتقاد کردن از حاکمان تاکید کرد: اینها نشان می دهد اوضاع زمانه خوب نبوده است. در مکتب پیامبر و امامان نماز مظهر عدالت و مظهر حقوق شهروندی است و کسی که نماز را به پای می دارد قطعا دنبال فساد و فحشا نیست. در جامه ای که نماز برپا می شود نباید دزدی و فساد را شاهد باشیم.

رمضانپور با اشاره به خطبه قرایت شده امام حسین(ع)در مکه یادآور شد: امام وظیفه خطیر علما در حفاظت و پاسداری از کیان دین و پیامد سکوت در برابر سیاست های دین ستیزانه  حاکم را هم در خطبه مکه بیان می کند و سازش را گناه نابخشودنی می داند و این حرکتها موجب می شود که کوفیان از  امام دعوت می کنن تا، برای قیام به کوفه برود.

عضو شورا یادآور شد: هدف امام (ع) را در ۴ مورد می توان استخراج کرد؛ احیای مظاهر و نشانه های اسلام، اصلاح و بهبود وضع مردم، مبارزه با ستمگران برای تامین امنیت و فراهم کردن بستری مناسب برای عمل به احکام و واجبات الهی، هدف قیام امام بود و  امیدواریم با عمل به فرامین امام در جامعه ای که با  خون بهترین  جوانان ما استوار شده است و دلتنگی های اسرا و رزمندگان ، با تحقق قیام اهداف امام برای نجات کشور و مملکت کوشا باشیم.

رمضانپور در مورد فرایند انتخاب استاندار هم گفت: اتفاق مبارکی در گیلان افتاد و آن توافق همه گروه های ذی نفوذ اعم از مجمع نمایندگان استان، نماینده محترم ولی فقیه و گروهای سیاسی بود و نهایتا به تعرفه ۳ نفر به عنوان استاندار رسیدند و اقای حق شناس گزینه مشترک همه گروهها  تعرفه شد. و ما خوشحال بودیم یکی از فرزندان استان وارد این مجموعه می شود.

عضو شورا ادامه داد: یکی از بزرگترین ضعف ما این است که در بدنه دولت ادم تاثیر گذار نداریم تا این مساله را تمام کند. امارها نشان می دهد گیلان اخرین استان است که در بدنه دولت نیرو دارد.

رمضانپور خاطر نشان کرد: وظیفه ما شورا نشینان هم هست که وحدت ایجاد شده را حفظ کنیم. هرچند استاندار بومی نتوانستیم بیاوریم.  البته بنده با شخص دکتر سالاری مشکل ندارم و خوشحالم که شخصیت جوانی وارد گیلان شده است. خود من زمانی که شهردار بودم ۲۷ سال سن داشتم و بهترین دوره کاری من  همان زمان بود و جوانان می توانند موفق باشند. در شرایط کنونی وظیفه داریم اختلاف ها و نگاه های متفاوت را کنار بگذاریم و با وحدت ایجاد شده استاندار را هم به این جمع اضافه کنیم  تا بتوانیم برای بکار گیری فرزندان گیلان در مراکز قدرت تلاش نماییم تا بهترین بهره ها را ببریم.

وی تاکید کرد: می دانم دکتر سالاری توانمند است و هرگونه کمکی که بتوانم قطعا در همراهی دریغ نمی کنیم.

رمضانپور با اشاره به حواشی ایجاد شده در جلسه هفته گذشته توسط برخی از رسانه ها گفت: با کسی حب و بغض نداریم. اصحاب رسانه نماینده ما هستند باید ظرفیت حرف زدن و شنیدن را هم داشته باشیم. وقتی بحث هایی مطرح می شود متاسفانه بیانیه در فضاهای مجازی مطرح شود.

عضو شورا خاطر نشان کرد: از دوستان اصحاب رسانه قطعا حمایت می کنم. بحث های چالشی قرار بود هفته گذشته مطرح شود، ولی مشکلات موجود به قدری زیاد بود که فرصت طرح آن نشد. هفته گذشته خواستیم ادامه جلسه شورا غیر علنی برگزار شود. و بنده از ریاست شورا می خواهم که برخی از جلسات غیر علنی برگزار شود تا مشکلات ما برطرف شود.

وی به مشکلات متعدد حوزه مدیریت شهری تصریح کرد: مدیریت قبلی  شهرداری، مدیریت هزینه بود. البته شورا هم در تداوم این مدیریت هزینه مقصر بود و مدیریت نکرد و بودجه ای  در شورا مصوب شد که بیش از توان ایجاد درآمدی شهرداری است و اکنون نمی توانیم حقوق پرسنل را بدهیم. بنده از رئیس شورا خواستم جلسه ای غیر علنی بگذاریم و مشکلات شهر را چالشی بررسی کنیم و در یک فضای آرام به دنبال حل مشکلات باشیم.

عضو شورا در بخشی از سخنان خود گفت: من اعتقاد و باور قلبی به آیت الله قربانی دارم. ایشان  از مبارزین قبل از انقلاب بودند و عالم محقق و بزرگی هستند. نباید سخن ما به عنوان فرزندان ایشان به گونه ای تعبیر شود که در تریبون نماز جمعه مور خطاب قرار گیریم. فرزند هم به پدر خودش حرف می زند. بنده گفتم آیت الله قربانی می باید ما را مورد تشویق قرار می دادند که  ۱۱ نفر در انتخاب شهردار به یک  اجماع رسیدند.