مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: از ابتدای اجرای طرح های نوروزی تاکنون یک هزار و ۵۲۸ نفر از اجرای نوزدهمین طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی هلال احمر گیلان بهره مند شدند.

به گزارش ندای گیلان،مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان بیان کرد: طرح ملی سلامت و ایمنی مسافرین با هدف راهنمایی مسافرین در زمینه معرفی نقاط گردشگری، دیدنی و فرهنگ سازی رانندگی صحیح با حضور یک هزار و ۱۱۲ داوطلب جوان به همراه یکصد نفر از کارکنان جمعیت در سراسر استان به مسافرین و هموطنان خدمات ارائه می کند.

ولی پور با اشاره به ظرفیت این ایستگاه ها اظهار کرد: در ایستگاه های ایمنی و سلامت آموزش چهره به چهره مباحث امدادی ،ایجاد فضای نقاشی جهت استفاده کودکان، تست قند و فشار خون، توزیع بروشورهای آموزشی مسائلی مانند آگاه سازی خانواده ها در مقابل آسیب های اجتماعی ارائه می شود.

ولی پور با اشاره به آمار این طرح اذعان داشت: از آغاز طرح تاکنون بیش از ۱۴۰۰ بسته اموزشی بین مسافرین توزیع شده و ۷۱۳ نفر به کمپین بهرفت:( بهبود رفتارهای ترافیکی ) ، و پیمان ( اموزشی پیشگیری از اعتیاد ) پیوستند.

ولی پور تصریح کرد: از آغاز طرح تاکنون ۴۵۸ نفر از مسافرین و هموطنان از خدمات تیم های سحاب و نرم افزار گیلداد بهره مند شدند.

مدیرعامل هلال احمر گیلان اظهار داشت: تعداد ۵۴ تن آسیب دیده حوادث جاده ای توسط نجاتگران حاضر در پایگاهها خدمات امدادی دریافت کردند.

وی افزود: طی ۲۰ عملیات اجرا شده ۶۴ نجاتگر ضمن ارایه خدمات امدادی به حادثه دیدگان ، ۱۵ نفر از مصدومین را به مراکز درمانی منتقل کردند.

مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمرگیلان خاطرنشان کرد: یک هزار نجاتگر اموزش دیده به همراه ۱۵۰ نفر از کارکنان جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی در۴۴ پایگاهای ثابت و سیار و شعب استان با تجهیزات کامل آماده ارایه خدمات می باشند.