قائم مقام وزیر راه و شهرسازی به ندای گیلان گفت: از یک میلیون و هشتصد و ده هزار واحد مسکن مهری که افتتاح شده، 800 هزار واحد آن در این دولت بوده است

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان در لنگرود گفت: نماینده لنگرود بویژه در این شهرستان گام های خوبی برداشته است.

 احمد اصغری مهرآبادی افزود: تعداد 74 هزار واحد مسکن مهر سهم این استان بوده است که از کل مسکن مهر کشور 62 هزار واحد به بهره برداری میرسد و 13 هزار واحد دیگر که بخش زیادی از این واحدها خودمالک هستند و از تسهیلات بانکی استفاده کرده اند امیدواریم با تلاش همه در سطح کشور و بویژه استان گیلان بتوانیم کلیه پروژه هایی که بلامعارض هستند و پرونده های آنها در دادگاه مطرح نشده است و یا به هر دلیلی مشکل خاصی ندارند را تا پایان دولت یازدهم،طبق وعده رییس جمهور به اتمام برسانیم.
وی افزود: از یک میلیون و هشتصد و ده هزار واحد مسکن مهری که افتتاح شده، 800 هزار واحد آن در این دولت بوده است و تا پایان سال جاری پیش بینی میکنیم که این عدد 850 هزار واحد برسد.
وی تصریح کرد:دولت با دو مصوبه مطلوب دست سعی کرده تا عوامل اجرایی در سطح کشور و استانها تلاش کنند، برای این پروژه ها که منابع بانکی در آنها صرف شده است مشتری پیدا شده و در غالب های دیگر تکمیل شوند .
قائم مقام وزیر راه افزود: همه تلاش مسئولین بر این است که مابقی پروژه ها تا پایان دولت یازدهم به اتمام رسد.
وی افزود: افزایش تسهیلات بانکی از 30میلیون به 40 میلیون تومان صورت گرفته و پیگیری های زیادی در این خصوص انجام شده است.
وی تصریح کرد:  وزیر راه مرتب در حال پیگیری مسکن مهر بوده و نامه های بسیاری در این رابطه نوشته اند که با این پیگیری ها در شورای پول و اعتبار تصویب شد که افزایش وام کمک بزرگی به آورده نقدی مردم است.
وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه عمدتا مخاطبان مسکن مهر افراد کم درآمد هستند، در سطح کشور این پروژه ها برزمین مانده بود و چون مردم توانایی پرداخت نداشتند این وام تعلق گرفت.