مدیرعامل آبفای گیلان گفت:هفت پروژه در بخش فاضلاب و ۱۲ پروژه در بخش آب است که برای بهره برداری از این پروژه ها افزون بر ۲۶۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش ندای گیلان،سید محسن حسینی  در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس شرکت آب و فاضلاب در جمع رسانه های گروهی استان در تصفیه خانه بزرگ گیلان اظهار داشت: از این تعداد پروژه آماده بهره برداری، هفت پروژه در بخش فاضلاب و ۱۲ پروژه در بخش آب است که برای بهره برداری از این پروژه ها افزون بر ۲۶۷ میلیارد ریال هزینه شده است.
حسینی با اشاره به جمعیت تحت پوشش در ابتدای فعالیت شرکت آب وفاضلاب گیلان در سال ۷۰ گفت: جمعیت تحت پوشش آب شرب استان از ۵۸ درصد به ۹۹ و ۹۴ درصد افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: همچنین جمعیت تحت پوشش فاضلاب از ۴۳ درصد به ۷۱ درصد در شهریور ۹۸ افزایش یافته که معادل رشد ۶۴ درصدی است.
وی با بیان اینکه تعداد تصفیه خانه های آب این شرکت، از دو به ۱۳ تصفیه خانه رسیده است، گفت: اکنون چهار تصفیه خانه فاضلاب در استان مشغول فعالیت هستند .
وی به کیفیت آب شرب استان نیز اشاره و بیان کرد: آب شرب در تصفیه خانه بزرگ گیلان تصفیه می شود و کیفیت آن برابر استانداردها ست.
حسینی افزود: آب شرب تصفیه شده ، نیاز به تصفیه مجدد ندارد و با توجه به اینکه تجهیزات دستگاه های تصفیه آب که در منازل استفاده می شود ، به صورت چند مرحله ای است خود می تواند محلی برای رشد میکروب ها باشد.
در حال حاضر ۹۹ و ۹۴ درصد جمعیت شهری گیلان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب گیلان است.