فرماندار شفت از بهره برداری 22 کیلومتر شبکه گازرسانی در شفت تا 22 بهمن خبر داد.

به گزارش  ندای گیلان از شفت ،  ایرانپرست معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان و  جاوید ، ناظر ارشد پروژه های گازرسانی غرب گیلان امروز به دعوت فرماندار شفت به کاظم آباد این شهرستان آمدند تا از مشکلات و روند گازرسانی این روستا بازدید میدانی انجام دهند.

 محمدرضا محسنی فرماندار شفت در حاشیه این بازدید میدانی با بیان اینکه 22 کیلومتر شبکه گازرسانی در شفت تا 22 بهمن به بهره برداری می رسد افزود: پیگیری ها تا اتمام گازرسانی به روستاهای خرمکش ، سیاهمزگی ، مزگده ، آقانورسه تن ، ماشاالله کل ، قلعه کل ، خرم آباد و لیفکوخندان ادامه خواهد داشت تا مردم این روستاها زمستان امسال از نعمت گاز بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی از خانوارهای روستایی در احمدسرگوراب به دلیل خارج بودن از طرح هادی از گازرسانی جا مانده اند افزود : بخشدار این بخش در روزهای آینده با روسای ادارات گاز ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، راهداری و حمل و نقل جاده ای ، منابع طبیعی و دهیاران و شوراهای اسلامی نشست خواهد داشت تا مشکلات این خانوارها حل و روند اجرای پروژه تسریع یابد.

نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی در اجرای عملیات گازرسانی یک اصل مهم است افزود: با هماهنگی های صورت گرفته با مدیر پروژه گازرسانی کاظم آباد لوله انتقال گاز در هفته های آتی از بستر رودخانه عبور داده خواهد شد و مردم این روستا نگران این موضوع نباشند.

وی در ادامه با بیان اینکه از مجموع 97 روستای شفت 75 روستا تا پایان هفته دولت گازدار شدند افزود : 8 روستا نیز تا 22 بهمن امسال به شبکه گازرسانی متصل و در آینده با تکمیل گازرسانی به  ۱۴ روستای باقیمانده ، شفت به عنوان شهرستان سبز معرفی می شود.

محسنی قبل از رفتن به کاظم آباد برای دومین بار در این هفته به روستای ناصران از توابع بخش مرکزی شفت رفت تا با همراهی مدیران گاز و آبفار این شهرستان از آخرین وضعیت محل احداث دیواره سنگی این روستا و تاسیسات گازی و آبی حاشیه آن بازدید کند.

شایان ذکر است طغیان این رودخانه در سالهای گذشته سبب از بین رفتن راه ارتباطی ناصران با مرکز دهستان جیرده شده است که اکنون عبور و مرور مردم از یک راه دسترسی موقت انجام می شود و کار اجرایی این پروژه وترمیم جاده به دلیل طغیان رودخانه متوقف شده است.