معاون اداره کل منابع طبیعی گیلان با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی برخی از طرح‌های آبخیزداری و مرتع داری استان، گفت: تا پایان امسال ۲۰ طرح در گیلان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ندای گیلان،فریور نقوی، معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی برای اجرای ۳۷ طرح آبخیزداری و ۷ طرح مرتع داری اختصاص یافته است.

وی افزود: تا کنون ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان معادل ۳۰ درصد اعتبارات ابلاغی به استان اختصاص یافته است.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، با اشاره به اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۲۰ حوزه آبخیز گیلان، گفت: بند‌های گابیونی، خشکه چین ملاتی و چپری، نهال کاری، بذرکاری، بذرپاشی، کپه کاری و تراس بندی در دامنه‌ها از طرح‌های آبخیزداری است که در استان اجرا شود.

فریور نقوی افزود: این طرح‌ها در مناطق جنگلی و مراتع شهرستان‌های صومعه سرا، فومن، تالش، ماسال، شفت، آستارا، رودبار، املش، رضوانشهر و رودسر اجرا می‌شود.

وی با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی برخی از طرح‌های آبخیزداری و مرتع داری استان، گفت: تا پایان امسال ۲۰ طرح در گیلان به بهره برداری می‌رسد که مهمترین آن‌ها در شهرستان‌های رودسر، آستارا، شفت و املش قرار دارد.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان تصریح کرد: کنترل سیلاب، تغذیه سفره‌های آب‌های زیر زمینی، افزایش دبی چاه‌ها و قنات ها، توسعه کشاورزی و افزایش پوشش گیاهی از مهمترین مزایای اجرای طرح‌های آبخیزداری است.